معدنچیان میانماری موفق به کشف یکی از بزرگترین شگفتی های زمین شناسی شدند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معدنچیان کاچین در شمال کشور میانمار واقع در آسیای جنوب شرقی به تازگی به سنگ یشمی خارق العاده دست یافته اند که در حقیقت یکی از شگفتی های زمین شناسی به حساب می آید. این تکه عظیم سنگ وزنی معادل 175 تن دارد و توسط کارشناسان به قیمتی برابر 170 میلیون دلار ارزش گذاری شده است.

ابعاد این غول سنگی با ارزش معادل 4.3 متر ارتفاع و 5.8 متر طول است که از عمق 600 متری یک کوه بیرون آورده شد. کارگران حاضر در این معدن می گویند وقتی تکه کوچکی از این سنگ را خراش دادیم بخوبی متوجه کیفیت بالای وویژگی های خاص یشم داخل آن شدیم.

احتمالا این گوهر عظیم به کشور همسایه چین فرستاده خواهد شد تا توسط هنرمندان متخصص جلا داده شده و به جواهرات و مجسمه های سنگی پر ارزش تغیر شکل دهد، هر چند هنوز هیچ ماشین و راهی برای تکان دادن این سنگ غول پیکر پیدا نشده است.

گفتنی است میانمار بطور میانگین 70 درصد از بهترین سنگهای یشم را در جهان دارد و نیمی از تولید ناخالص داخلی کشور بر عهده این سنگ های قیمتی است.


گوهر 170 میلیون دلاری در دل کوه


گوهر 170 میلیون دلاری در دل کوه

گوهر 170 میلیون دلاری در دل کوه

گوهر 170 میلیون دلاری در دل کوه





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
از لباس زیبا او مشخص است تاریخ مجستمه زیر ۵ هزار سال است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۵
از لباس زیبا او وسبت وموروارید موبسته او دمشخص است ، سامورایی است که برای امپراطور مورواید می ببرد واز سنگ رنگی ساخته شده است چون در آن زمان نمی دانستند رنگ چیست ،تاریخ این مجستمه زیر ۱۰ هزار سال پیش بر گردد ،