معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: طرح شهاب به صورت آزمایشی با پوشش جمعیتی بیش از 4 هزار دانش‌آموز در 300 آموزشگاه شهرستان بویراحمد اجرا می‌شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید محمد‌قاسم محنایی با اشاره به اهداف و اولویت‌های آموزش و پرورش بویراحمد اظهار کرد: از اهداف مهم برگزاری طرح شهاب  شناسایی استعدادهای بر‌تر در سطح مدارس است که در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان نقش تأثیرگذاری دارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: در طرح شهاب آموزش‌های لازم به خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای انتخاب رشته و اطلاع‌رسانی در خصوص رشته‌های فنی و حرفه‌ای داده می‌شود.

وی افزود: در جهت تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به طرف رشته‌های مهارت‌آموزی طرح شهاب در 300 آموزشگاه ابتدایی شهرستان بویراحمد اجرا می‌شود.

محنایی عنوان کرد: در این طرح دانش‌آموزان علاقمند به یک رشته خاص از پایه چهارم ابتدایی شناسایی و برنامه‌های آموزشی برای آنان اجرا می‌شود و این اقدام از تمرکز و انتخاب دانش‌آموزان در یک یا دو رشته خاص جلوگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هدایت استعدادهای دانش‌آموزان را از اهداف مهم برگزاری و اجرای این طرح عنوان و تصریح کرد: طرح شهاب با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان و به صورت آزمایشی با پوشش جمعیتی بیش از 4500 هزار نفر در بویراحمد اجرا می‌شود.

وی با تشریح مشکلات سازماندهی و کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی این شهرستان گفت: با برنامه‌ریزی و همکاری همه همکاران توانستیم یک سازماندهی مطلوب را اجرا به نحوی که در اول مهر همه معلمان در کلاس درس حضور داشتند و مشکلی در این زمینه نداشتیم.

محنایی خاطرنشان کرد: طرح شهاب، طرح کرامت برای کرامت نفس دانش‌آموزان، جابر بن حیان با هدف خلاقیت دانش‌آموزان، درس‌پژوهی، اقدام پژوهی، جشن قرآن در پایه‌های اول و سوم، مدیران ارزیاب و فعال شدن گروه‌های آموزشی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه آموزش ابتدایی است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.