اهواز؛

اجرای طرح تحقیقاتی تهاجم فرهنگی درشهرهای خوزستان

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان از اجرای طرح تحقیقاتی تهاجم فرهنگی که در پنج شهر استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حجت الاسلام سید لطف الله سپهر مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان گفت: طرح تحقیقاتی انجام شده در تهاجم فرهنگی که در پنج شهر اجرا شده را باید در جامعه آماری گسترده تری از شهرهای خوزستان اجرا کرد تا بتوان به نتایج مطلوب تری دست یافت.

وی افزود: اربعین و خوزستان باید توسط این شورا به یک مصوبات و برنامه های خاص و فراگیر دست پیدا کند. استان خوزستان کاملا درگیر اربعین است و باید این مسئله را به صورت ویژه نگاه کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان اضافه کرد: اکنون تمامیت عراق در خدمت اربعین است و باید تمامیت خوزستان در خدمت اربعین باشد و همه دستگاه های دولتی همراه با جامعه مردمی برای اربعین خدمات رسانی کنند.

حجت الاسلام سپهر عنوان داشت: ۱۳ آبان را در پیش رو داریم که از همه مردم خوزستان برای مشارکت در این برنامه و هرچه باشکوه تر برگزار شدن این یوم الله دعوت می کنم.

صادق چنانی کارشناس سازمان برنامه و بودجه خوزستان نیز در ادامه طرح سوال کرد: در بحث بررسی و پژوهش تهاجم فرهنگی که در پنج شهر خوزستان انجام شد آیا میزان درآمدها را در شاخص ها مورد بررسی قرار داده اید؟

 

مدیرکل صدا و سیمای خوزستان همچنین گفت: برای تحقیقات اساتید دانشگاه احترام قائل هستیم ولی پیشنهاد دارم تا کارگروهی که مقرر شده در این شورا تشکیل شود یک سری اقدامات مبتنی بر پژوهش احصاء کنیم.

مسلم رحیمی افزود: البته باید از پژوهش های قبلی اساتید دانشگاه مثل همین تحقیق آسیب های اجتماعی در پنج شهر خوزستان هم استفاده کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان نیز در این جلسه عنوان کرد: تعطیلی چند ساله این جلسات چه بسا مرتبط با اجرایی نشدن مصوبات سال های قبل زمان برگزاری باشد. شاید نیاز به اصلاح یک سری فرآیندها داریم چون خروجی این جلسات در اجرایی شدن بسیاری از برنامه ها مؤثر هستند.

حجت الاسلام محمد دبیری فرد یادآور شد: اکنون استان خوزستان به عنوان استانی با مشکلات بسیار از جمله گرد و غبار مطرح است در حالی که باید مسائلی مثل اربعین را مورد بررسی قرار بگیریم تا با این عناوین به مردم سایر استان های کشور معرفی شود.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار