مشهد؛

تهاجم فرهنگی مقدمه جنگ نرم است

سخنگو و معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: جنگ نرم در مقابل جنگ سخت است و تعریف واحدی که مورد پذیرش همگان باشد ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محسن محبی در کارگاه آموزشی که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) برگزار شد،  افزود: بعد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ابعاد این جنگ است که مهم‌ترین بعد جنگ نرم نام دارد.
وی ادامه داد: تهاجم فرهنگی مقدمه جنگ نرم به شمار می‌‌‌آید زیرا عاملان جنگ نرم در پی آن هستند تا با استفاده از روش‌‌‌های فرهنگی بر ارزش‌های بنیادی جامعه ، نگرش‌های پایه را دستخوش تغییر قرار دهند که نتیجه جنگ نرم فرهنگی تغییر هویت است.
محبی گفت: در جهان امروز، ابزارهایی که برای جنگ نرم مورد استفاده قرار می گیرد از تنوع و تعدد بسیاری برخوردار است که روزنامه ها، تلفن های همراه، ماهواره ها، رسانه های همگانی و اینترنت و شبکه جهانی آن، در کنار ابزارهای دیگر، مهم ترین ابزارهای جنگ نرم است .
معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: پذیرش و باور به این که دشمنان ملت ایران در شرایط کنونی به ابزار تهدید و جنگ نرم علیه ما روی آورده اند قدم اول برخورد هوشمندانه است .
محسن محبی ادامه داد: تمرکز بیش از پیش بر روحیه خود باوری و مبارزه با عوامل زمینه ساز خودباختگی به ویژه در زمینه توانایی های سیاسی – فرهنگی ملت ایران در سطح ملی، منطقه ای و جهانی در عرصه کارآمدی دین برای اداره جامعه ،از ضرورت‌های این مقابله و مواجهه است.
انتهای پیام// ز.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار