ملتی که به شهدای خود افتخار می‌کند هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد، اما هر ملتی که از شهدا و بزرگان خود فاصله بگیرد و اجازه ایجاد تفرقه به دست دشمنان را بدهد روی سعادت را نخواهد دید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش  امروز در یادواره شهدای دانش آموز که در جریان کنگره ملی 2300 شهید شهرستان خمینی‌شهر برگزار شد، با بیان اینکه  شهید 13 ساله خمینی‌شهری افتخار همه ما به شمار می‌رود، اظهار داشت: شهادت بالاترین نیکی است و بالاتر از آن وجود ندارد، نام شهدای دفاع مقدس همیشه زنده و جاودان است.

حمیدرضا کفاش  با بیان اینکه صبر و استقامت حضرت زینب کبری (س) الگوی بشریت است، تصریح کرد: حضرت زینب (س) با صبر خود برابر ملعونانی که به دنبال از بین بردن یاد و نام شهدای کربلا بودند ایستاد و امروز نیز دختران این مرز و بوم باید با تأسی از صبر ایشان در برابر زیاده‌خواهی دشمنان ایستاده و در صحبت و عمل بدرخشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: حضرت زینب (س) در طول مصیبت‌ها و سختی‌هایی که به ایشان و خاندان اهل بیت (ع) وارد آمد لحظه‌ای از ارزش‌های دینی برای خود و همراهانش غافل نبود.

وی ادامه داد: امروز نیز پیروان راه زینب کبری (س) در صورتی موفق خواهند بود که در راه حفاظت از ارزش‌های اسلامی و زینبی همچون عفاف و حجاب تلاش کرده و در حفظ این آرمان‌ها استقامت بورزند.

کفاش با بیان اینکه حضرت زینب (س) از لحظه ورود به شام همه یادگاران شهدای کربلا را فرزند حسین (ع) خطاب می‌کرد، افزود: اصل فلسفه حرکت زینب (س) یکسان دانستن جایگاه فرزندان همه شهدای کربلا است.

وی بیان کرد: حضرت زینب (س) مدیریتی بزرگ در طول مسیر داشتند و به دنبال این بودند تا میان فرزندان شهدای کربلا اختلافی ایجاد نشود، ایشان بین شهدا دسته بندی صورت نداد، عده‌ای را خوب و عده‌ای دیگر را خوب‌تر معرفی نکرد و همه آنهایی که همراه با حسین (ع) بودند را یاران حسین (ع) خطاب کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: این وحدت از عقل و اندیشه پیامبرگونه حضرت زینب (س) ناشی می‌شود که مجموعه آنها به عنوان یادگاری یکپارچه از صحرای کربلا به جا مانده است.

وی ادامه داد: امروز نیز خانواده شهدا فراجناحی و فراسلیقه‌ای هستند و این موضوع عامل حیات و ماندگاری انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی شده است.

کفاش با بیان اینکه جلوگیری از دسته‌بندی شهدا عامل بقای جمهوری اسلامی است، افزود: شهید و شهادت مربوط به انقلاب اسلامی، امام و رهبری است، این شهدا وابسته به همه آحاد ملت ایران هستند و امروز ما در سایه قطرات خون آنها آزادانه در این کشور امن نفس می‌کشیم.

وی تصریح کرد: ملتی که به شهدای خود افتخار می‌کند هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد، اما هر ملتی که از شهدا و بزرگان خود فاصله بگیرد و اجازه ایجاد تفرقه به دست دشمنان را بدهد روی سعادت را نخواهد دید.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برگزاری محافل و یادواره شهدا مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: باید این شهدا را قدر دانسته و آنها را بزرگ بشماریم تا حیات ما تضمین شود.

وی تصریح کرد: شهدای بزرگ مدافع حرم نیز امروز مظلومانه در جبهه‌های مقاومت ایستاده و در سرزمینی که در اشغال بی‌دینان است از حرم اهل بیت حراست می‌کنند، باید بر دستان پدران و مادران این شهدا بوسه زد چراکه وجود ما به خاطر وجود آنها است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.