معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مطالعه دقیق و مستندسازی آثار دفاع مقدس که به عنوان بزرگ‌ترین ذخیره فرهنگی ما هستند، وظیفه امروز ماست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی باقرزاده پیش از ظهر امروز در اولین یادواره شهدای سوادآموزی اداره آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: در آیات قرآن تأکید شده که شهدا را نباید مرده پنداشت.

وی افزود: معتقدم روح شهدایی که امروز به یادشان این یادواره گرفته شده در جلسه حضور دارند؛ در سال‌های گذشته که مسؤولیت ستاد شاهد را داشتم با خانواده‌های شهدا و ایثارگران در ارتباط هستم.

معاون وزیر آموزش و پرورش و مسؤول سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه عنوان کرد: جهل و نادانی باعث شده انسان خسارت‌های بسیاری ببیند؛ فقر و جنگ دو عامل دیگری هستند که در طول تاریخ منجر به رنج بشریت شده‌اند.

وی فقر و جنگ را فرزند جهل دانست و ادامه داد: با این وجود نتیجه جنگ ملموس‌تر است؛ طی 5 هزار سالی که انسان زندگی متمدن داشته 15 هزار جنگ اتفاق افتاده و 3.5 میلیارد نفر جانشان را از دست دادند.

باقرزاده اضافه کرد: برای جنگ سه دلیل نوشته‌اند؛‌‌ دلایل اقتصادی،‌ جاه‌طلبی و دسته سوم جنگ‌ها به دلیل باورها و اعتقادات بوده است.

وی اضافه کرد: در مقابل با جنگ، واژه مقدس دفاع وجود دارد که در تمام دنیا به آن اعتقاد دارند و ‌همه زیبایی‌ها مربوط به دفاع است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: جنگ تحمیلی علیه ما که یکی از طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ‌های معاصر است و در این جنگ که در طول هزار و 500 کیلومتر مرز ما با عراق ادامه داشت؛ 32 کشور مستقیماً به صدام کمک کردند.

وی بیان کرد: دفاع مقدس ما با همه جنگ‌ها تفاوت داشت و در طول سال‌های بعد از فتحعلی قاجار که ما یک میلیون کیلیومتر از خاکمان را از دست دادیم، در آن هشت سال یک وجب از خاک کشور کم نشد.

مسؤول سازمان نهضت سوادآموزی افزود: همه می‌دانستند که برای چه می‌جنگند و از چه دفاع می‌کنند؛ خانواده می‌دانست برای چه شهیدش را راهی می‌کند و او می‌دانست برای چه به جبهه می‌رود.

وی با بیان این که خودم از رهبر انقلاب شنیدم که گفتند امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، ادامه داد: مطالعه دقیق و مستندسازی آثار دفاع مقدس که به عنوان بزرگ‌ترین ذخیره فرهنگی ما هستند،‌ وظیفه امروز ماست؛ امروز خیلی از والدین شهدا دیگر در بین ما نیستند و شاید تا 50 سال آینده خواهران برادران‌شان هم دیگر حضور نداشته باشند.

باقرزاده گفت: تلاش کنیم تا منابع دست اول از بین نرفته شهدا را الگوسازی کنیم و البته نباید اسطوره‌های دست نیافتنی هم بسازیم که فرزندان ما چنین تصوری داشته باشند؛ جنبه‌های عقلانی را در کنار جنبه‌های احساسی با هم به نمایش بگذاریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش و مسؤول سازمان نهضت سوادآموزی در پایان با اشاره به تحلیل محتوایی وصیت‌نامه شهدا اظهار داشت: اطاعت از امام و رهبری بیشترین توصیه شهداست که رمز عزت امروز ما هم در این موضوع است؛ بحث بعدی آبادانی و پیشرفت کشور است که باید در راستایان حرکت کنیم و این‌ها معنی پیروی عملی از شهداست.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.