سفارت افغانستان در آلمان اعلام کرده که شماری از پناهجویان افغان که در این کشور درخواست پناهندگی شان پذیرفته نشده، روند اخراج آنها شروع می‌شود.

آلمان اخراج پناهجویان افغان را آغاز می‌کند

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، حمید صدیق، سفیر افغانستان در آلمان گفته است که آن عده از پناهجویان افغان که درخواست پناهندگیشان سه بار از سوی دادگاه آلمان رد شده باشد به افغانستان برگردانده خواهند شد.

به گفته وی امکانات لازم برای رسیدگی به درخواست پناهجویان افغان در آلمان وجود ندارد.

گفته می‌شود که تنها در آلمان نزدیک به دوصد هزار پناهجوی افغان درخواست پناهند‌گی داده‌اند و اکثریت آنها در حال حاضر در بلاتکلیفی قرار دارند.

این درحالی است که حکومت افغانستان و برخی از کشورهای اروپایی توافقنامه‌ای را به امضا رساندند که شماری از اعضای مجلس گفته اند، آن زمینه اخراج اجباری پناهجویان را فراهم کرده است.

همچنان امضای این توافقنامه طی چند هفته اخیر اعتراض‌های را در برخی از کشورهای اروپایی و همچنان افغانستان به دنبال داشته است. داکتر جعفر مهدوی، نایب رییس کمیسیون امور بین‌المللی مجلس چند روز قبل در نشست سالانه پارلمان‌های جهان در سوئیس، نیز از امضای این توافقنامه به شدت انتقاد کرد.

وی گفت که توافقنامه حکومت افغانستان و برخی از کشورهای اروپایی در خصوص اخراج اجباری پناهجویان افغان خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی در امور مهاجران است.

به گفته مهدوی این توافق با توجیه امن بودن برخی از ولایات افغانستان امضا شده، اما در هیچ ولایت امنیت نیست و هر روز گروگان‌گیری، قتل دسته‌جمعی و سربریدن غیر نظامیان توسط تروریستان در این کشور رخ می دهد.

شفقنا نوشت: در همین حال وزارت مهاجران و عودت کنندگان کشور اعلام کرده است که تا چند هفته دیگر برگشت پناهجویان افغان از آلمان آغاز می‌شود. مسئولان در این وزارت گفته اند، بر اساس توافق، برگشت پناهجویان افغان که درخواست شان قبول نشده آغاز و همزمان کمکها به آنها نیز توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.