لرستان؛

افتتاح طرحهای عمرانی-زیرساختی در ۶ روستای خرم‌آباد

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن لرستان گفت: پروژه‌های عمرانی-زیرساختی در ۶ روستای خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ هادی جعفری اظهار داشت: به‌مناسبت روز روستا، پروژه‌های بنیاد مسکن در شش روستای «بهرام‌جو»، «پایی خالدار علیا»، «پروانه کمالوند»، «سهیل بیگی»، «شهید رحیمی» و «چوبتراش»، افتتاح شد.
 
وی در رابطه با پروژه‌های بنیاد مسکن در روستای «بهرام‌جو»، افزود: عملیات انجام گرفته در این روستا شامل 270 مترمکعب خاکبرداری، اجرای 2 هزار و 200 مترمربع سنگفرش سواره و بتن و اجرای 330 مترطول جدول کتابی بوده است.
 
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن لرستان عنوان کرد: پروژه‌های روستای بهرام‌جو با اعتبار مصوب 100 میلیون تومان و تخصیص 88 میلیون تومان از سال گذشته آغاز شده بود.
 
وی تصریح کرد: در فرایند بهسازی معابر این روستا از مصالح بومی و بتن استفاده شده، در نتیجه در صورت آسیب‌دیدگی، امکان ترمیم آن وجود دارد، از طرفی با به‌کارگیری مصالح بومی و در دسترس، هزینه اجرای طرح بسیار کاهش پیدا کرد.
 
جعفری با اشاره به پروژه‌های بنیادمسکن در روستای «پاپی‌خالدارعلیا»، خاطرنشان کرد: عملیات انجام گرفته در این روستا شامل اجرای 27 هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت، 2 هزار و 200 مترطول جدول نهری و اجرای شش هزار کیلوگرم پل فازی بوده است.
 
وی بیان کرد: برای روستای پاپی‌خالدار از محل اعتبارات عمرانی 590 میلیون تومان و از محل قیر رایگان 421 میلیون تومان هزینه شده است.
 
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن لرستان با بیان اینکه فاز اول عملیات اجرایی این روستا از سال 88 آغاز شده بود، گفت: روستای پاپی خالدار بر اساس آمار رسمی سال 1390، 378 خانوار جمعیت دارد.
 
وی در رابطه با پروژه‌های بنیادمسکن در روستای «سهیل‌بیگی»، افزود: در این روستا 25 هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت انجام شده، 400 مترطول جدول نهری، 2 هزار کیلوگرم پل فلزی و 500 مترطول کانال سنگی اجرا شده است.
 
جعفری عنوان کرد: برای اجرای پروژه‌های این روستا، از محل اعتبارات عمرانی 400 میلیون تومان و از محل قیررایگان 371 میلیون تومان هزینه شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی روستای سهیل بیگی از سال 85 آغاز شده و این روستا براساس آخرین سرشماری، هزار و 971 نفر درقالب 508 خانوار در این روستا زندگی می‌کنند.
 
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن لرستان با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی در روستای شهید رحیمی(انگز سابق)، بیان کرد: عملیات اجرایی این روستا شامل اجرای 13 هزارمترمربع زیرسازی و آسفالت، 950 مترطول جدول نهری، 2 هزار و 700 کیلوگرم پل فلزی و 800 مترمربع پیاده‌روسازی است.
 
وی بیان کرد: هزینه اجرای پروژه‌ه‌های روستای شهید رحیمی، از محل اعتبارات عمرانی 250 میلیون تومان و از محل قیر رایگان 216 میلیون تومان بوده است؛ این روستا 84 خانوار جمعیت دارد.
 
جعفری در رابطه با اجرای پروژه‌های بنیاد مسکن در روستای «چوبتراش» نیز اظهار داشت: در این روستا 15 هزار و 500 مترمربع زیرسازی و آسفالت انجام شده، 950 مترطول جدول نهری، چهار هزار کیلوگرم پل فلزی، 700 مترطول کانال سنگی و 700 مترمربع پیاده‌روسازی اجرا شده است.
 
وی با بیان اینکه این روستا 87 خانوار جمعیت دارد، افزود: از محل اعتبارات عمرانی 380 میلیون تومان و از محل قیررایگان 258 میلیون تومان برای اجرای پروژه‌های روستای چوبتراش هزینه شده است.
 
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن لرستان با اشاره به پروژه‌های روستای «پروانه کمالوند»، تصریح کرد: اجرای 10 هزارمترمربع زیرسازی و آسفالت، 900 مترطول جدول نهری و 2 هزار و 600 کیلوگرم پل فلزی از اقداماتی بوده که توسط بنیاد مسکن در این روستا انجام شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در مجموع 460میلیون تومان برای روستای پروانه کمالوند هزینه شده که 250 میلیون تومان آن از محل اعتبارات عمرانی و 156 میلیون تومان آن از محل اعتبارات قیر رایگان بوده است؛ 350 نفر در قالب 94 خانوار، در این روستا زندگی می‌کنند.
 
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.