مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان از ممنوعیت صدور پروانه شکار پرندگان آبزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ فتحی بیرانوند گفت: با توجه به اینکه تجمع پرندگان آبزی بیشتر در مناطق تحت مدیریت، شکار و صید ممنوع و زیستگاههای حساس لرستان است امسال پروانه عادی شکار این پرندگان در استان صادر نمی شود.  
فتحی بیرانوند افزود: بمنظور حفاظت و جلوگیری از هر گونه تهدید احتمالی پرندگان  آبزی امسال تمهیدات لازم در زیستگاههای لرستان به کار گرفته شده است و طبق قانون با متخلفان به شدت برخورد می‎شود.  
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان به صدور پروانه شکار پرندگان خشکی ‎زی در لرستان اشاره کرد و گفت: پروانه شکار کبک، تیهو، بلدرچین، کبوتر چاهی، کبوتر کوهپایه و کبوتر جنگلی به صورت جداگانه و با رعایت تمامی محدودیت‎های زمانی و مکانی تا پانزدهم دیماه امسال در مناطق آزاد لرستان صادر می‎شود.  
فتحی بیرانوند با تاکید براینکه هر شکارچی فقط مجاز به دریافت پروانه در یکی از استان‎ها ی کشوراست افزود: دارنده یک نوع پروانه خاص شکار از یک استان نمی‎تواند همان پروانه را از استان دیگری دریافت کند.
وی گفت: 50 درصد از پروانه‎های صادره به شکارچیان بومی داده می شود و جوامع محلی محروم که وابستگی معیشتی به شکار دارند در اولویت دریافت پروانه شکار قرار دارند.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.