معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش قم گفت:با فراهم شدن امکانات و همراهی مسئولان ملی و استانی،نهضت این آمادگی را دارد تا تعداد بسیار بیشتری از مهاجران را تحت پوشش کلاس های آموزشی خود قرار دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ تاکنون بیش از 7000 تن از این افراد در کلاس های نهضت سواد آموزی شرکت کردند.

معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش قم بیان کرد: طبق آمار مرکز آمار ایران از سال 75 تا 85 در هر سال 10 هزار تن به استان قم مهاجرت کردند، آمار سال 85 تا 90 نشان می دهد این تعداد با افزایش به 13 هزار تن رسیده است.

وی افزود: از این تعداد 13 هزار و 600 تن را اتباع و مهاجرین خارجی که بیشتر از کشور افغانستان هستند، تشکیل می دهند.

معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش قم عنوان کرد: با توجه به جایگاه ویژه استان قم، وجود حتی یک تن بی سواد هم در آن زیاد است، بنابراین نیاز است همه نهادها و دستگاه های استان بیش از گذشته، نهضت سواد آموزی را در اجرای برنامه های آموزشی خود یاری کنند.

قاسمی نیا ادامه داد: با برنامه ریزی های جامع و منسجم ملی و استانی و کمک نهادهای بین المللی، مساله آموزش بی سوادان استان به خصوص مهاجران را برای همیشه حل کرد.

در پایان اظهار کرد: کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان باید در قم به عنوان مرکز حضور مهاجرانی از 90 کشور جهان، در قالب طرح های فرهنگی و اجتماعی در سطح استانی، ملی و بین المللی سرمایه گذاری کند و از نهضت سواد آموزی استان قم که در زمینه آموزش بی سوادان فعال است به صورت ویژه حمایت کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار