رئیس جمهور بعد از استعفای جنتی، سیدرضا صالحی امیری را برای تصدی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از گذشت سه سال از آغاز به کار دولت یازدهم، روحانی تصمیم به خانه‌تکانی کابینه خود کرده است. از این رو رئیس جمهور سيد رضا صالحی اميری را برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس برای کسب رای اعتماد معرفی کرد.
باید و نبایدهای صالحی امیری

زمانی که روحانی پیروزی انتخابات ریاست جمهوری یازدهمین دولت را به نام خود ثبت کرد، صالحی امیری را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کرد اما آنها آن زمان با عدم تمایل نمایندگان مجلس نهم روبه‌رو شدند و در جلب اعتماد نمایندگان ناکام ماندند در نهایت هم ردای وزارت بر قامت فانی، جنتی و گودرزی نشست.


سيد رضا صالحی اميری وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1340 در شهر بابل متولد شد.بعد از اخذ مدرك دكتری تدريس در دانشگاه را آغاز کرد و توانست در سال‌های بعد به عنوان استاديار به عضويت هيأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقيقات درآيد. وی در سال‌های پس از پيروزی انقلاب در مشاغلی همچون رئيس كميته اجتماعی شورای عالی امنيت ملی، عضو هيأت رئيسه مركز بررسی‌های استراتژيك رياست جمهوری، عضویت هيأت امناء مؤسسه مطالعات راهبردی وابسته به وزارت علوم، مشاور رئیس دولت اصلاحات، عضویت در شورای اجتماعی كشور و عضویت شورای اطلاع‌رسانی دولت فعالیت و همچنين معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام را برعهده داشته است.
باید و نبایدهای صالحی امیری
صالحی امیری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معاون فرهنگی ستاد حسن روحانی بود و نماینده فرهنگی وی در بحث‌ها و مناظرات انتخاباتی محسوب می‌شد که به تبیین نگرش‌های روحانی در زمینه فرهنگ می‌پرداخت و در نهایت طی حکمی از سوی روحانی، امیری به عنوان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب شد.



وی در اوایل دوره ریاست روحانی نتوانست برای تصدی وزارت ورزش رأی اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند. در تاریخ 26 مرداد سال 1392، به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب و در تاریخ 27 مهر همان سال حسن روحانی طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس نهم صالحی امیری را به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان معرفی کرد که در جلسه 5 آبان سال 92 نمایندگان با 107 رأی موافق، 141 رای مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 261 رای ماخوذه با سپردن سکان وزارت ورزش و جوانان از سوی صالحی امیری مخالفت کردند.
 
بخشی از کارنامه عملکرد صالحی امیری و برخی مسائل سیاسی و اقتصادی دوران فعالیت وی مورد انتقاد گروهی از نمایندگان مردم قرار گرفت که در نهایت باعث عدم رای اعتماد به وی شد.

حال باید دید روز سه‌شنبه صالحی امیری آراء اعتماد نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص می‌دهد یا همچون گذشته در کسب اعتماد نمایندگان ناکام می‌ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار