رییس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی از برنامه‌های خود برای جلوگیری از تعطیل نشدن موسسات خبر داد.

علی آهون‌منش رییس اتحادیه موسسات و دانشگاههای غیرانتفاعی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هر واحدهای دانشگاهی که برنامه ریزی نداشته باشند با مشکل مواجه می شود، لذا برنامه یک اصل مسلم برای ارتقا و عدم تعطیلی موسسه مربوطه است.

وی ادامه داد: دربرنامه ریزی های اخیر، دانشگاههای غیرانتفاعی تلاش دارند کیفیت خود را افزایش دهند.

آهون منش با اشاره به اینکه دیگر وزارت علوم اجازه تاسیس دانشگاه یا موسسه غیرانتفاعی را نمی دهد، اظهار داشت: این موضوع باعث جلوگیری از افزایش کمیت،ضمن ساماندهی و ارتقای همین تعداد موسسه موجود می شود.

وی بیان کرد: براساس آمار رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور، کیفیت دانشگاههای غیرانتقاعی بعد از دانشگاههای دولتی در رده دوم قرار دارد.

رییس اتحادیه موسسات و دانشگاههای غیرانتفاعی با بیان اینکه متاسفانه شناخته شده نیستند و برای نشان دادن توانایی ها وامکانات خود خبرگزاری و روزنامه خاصی را ندارند،یادآور شد: ضمن ارسال نامه ای به رییس سازمان صداوسیما خواستار توجه بیشتری آنها به بخش غیردولتی شدیم چرا که بعنوان بخش عظیمی از این حوزه توانایی و امکانات بزرگی دراختیار داریم.

وی ادامه داد: این اطمینان را به تمامی والدین می دهیم که درصورت ورود فرزندانشان به موسسات و دانشگاههای ما به گونه ای عمل می کنیم که ضمن افزایش کیفیت و دانش، دانشجویان سرافرازی در جامعه باشند و بتوانند همانند دانشجویان دانشگاههای دولتی از نظر علمی پیشرفت کنند.

به گفته آهون منش، رعایت استانداردهای وزارت علوم و افزایش کیفیت برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است و در این جهت از هیاتهای موسس خواستند تا درصورت وجود اختلاف حتما برای حل موضوع به اتحادیه مراجعه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار