نمایندگان مخالف ونزوئلا محاکمه مادورو را به حال تعلیق درآوردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان مخالف ونزوئلا در آستانه مذاکرات هفته آینده دولت این کشور به منظور کاهش بحران سیاسی و اقتصادی عمیق کشور، محاکمه 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری را به حال تعلیق درآوردند.

'هنری راموس آلوپ' رئیس مجلس تحت سلطه مخالفان گفت، تصمیم مجلس برای تعلیق اقامه دعوا به منزله 'تسلیم شدن' نیست بلکه تمایل برای یافتن راه حلی برای بحران سیاسی و اقتصادی کشور است.

به گفته تحلیلگران، با توجه به اینکه قانون اساسی اجازه چنین اقدامی علیه رئیس جمهوری نمی دهد، محاکمه مادورو از سوی نمایندگان مجلس تا حد زیادی نمادین است.

مادورو از این تلاش مخالفان به عنوان اقدامی فاقد ارزش و تلاش برای براندازی دولت خود یاد کرد.
در انتخابات دسامبر سال گذشته، ائتلاف احزاب مخالف توانست حدود دو سوم کرسی‌ های مجلس ونزوئلا را به دست آوردو برای نخستین بار در بیش از یک دهه، ائتلاف قطب کبیر میهنی که 'هوگو چاوز'، رئیس جمهوری فقید این کشور از بانیان آن بود، نتوانست موفقیتی کسب کند و به حزب اقلیت تبدیل شد.

از زمان آغاز به کار مجلس، صحنه سیاسی ونزوئلا شاهد جنگ قدرت بین رئیس جمهوری و پارلمان است.

مخالفان مادورو با استفاده از تمهیدات پیش ‌بینی شده در قانون اساسی برای برکناری رئیس جمهوری، طومار امضا شده از سوی چند میلیون نفر را به هیات نظارت بر انتخابات تسلیم کردند اما اعضای این هیات که به حمایت از رئیس جمهوری شهرت دارند، با توسل به راه ‌های قانونی توانستند مانع از برگزاری همه ‌پرسی برکناری رئیس جمهوری در سال جاری شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار