فرماندار سرخس از 3 تا 7 برابر شدن اعتبارات دهیاری هاي شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین سنجرانی در دیدار با مردم چشمه شور با تشریح اقدامات انجام شده دولت در روستای چشمه شور گفت: اعتبارات دهیاری های شهرستان 3 تا 7 برابر شده است که این نشان از توجه دولت به روستائیان عزیز است.

وی گفت: با توجه به اینکه اکثر روستائیان در شهرستان به کشاورزی و دامداری مشغول هستند از این رو در سال گذشته و جاری از ورود دام غیر مجاز جلوگیری شده است و شاهد رویش پوشش گیاهی در مراتع شهرستان هستیم.

فرماندار سرخس با اشاره به اینکه قرق مرتع یکی از روشهای احیای پوشش گیاهی در مرتع داری و آبخیزداری است افزود: قرق مراتع شهرستان در سال جاری استمرار خواهد داشت.

سنجرانی گفت: در سالهای گذشته روند ورود دام های غیر مجاز در شهرستان آسیب هایی به پوشش گیاهی سرخس وارد کرده است که اکنون با تصویب طرح قرق می توان وضعیت مراتع شهرستان را تغییر داد.

فرماندار سرخس با تاکید بر اینکه منطقه حفاظت شده خواجه در حوزه سرزمینی سرخس قرار دارد تصریح کرد: با حضور کارشناس تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی شرایط بازگشت منطقه حفاظت شده خواجه به حوزه سرزمینی سرخس بررسی شد.

رئیس کارگروه آب و کشاورزی سرخس خاطرنشان کرد: با تلاشهای کارگروه آب و کشاورزی سرخس در سال گذشته بنا به درخواست دامداران در دهستان خانگیران جو خریداری شده شهرستان در اختیار دامداران با قیمت مناسب قرار گرفت.

انتهای پیام//م.ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار