مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: با تکیه بر فرهنگ عاشورا می توان امام زمانی بود و باید به فرهنگ عاشورا و امام زمان اقتدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا در نشست فرهنگی اخلاق نبوی که در محل نمازخانه مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو برگزار شد، افزود:همجواری با علی ابن موسی الرضا (ع) از نعمت های بزرگ این مدرسه علمیه است و ائمه اطهار جلوه ای از جلوه های حضرت حق هستند.

وی تصریح کرد:نسل انسان از ابتدا تا انتها، طبق قرآن و روایات نسل حضرت آدم ابوالبشر است و این نسل به دو گروه مثبت و منفی تقسیم بندی می شوند و در طول تاریخ بشر، گروه مثبت که تحت ولایت هستند به دنبال هدایت گروه منفی بوده اند.

مدیر ارتباطات حوزوی وامور فرهنگی آستان قدس با اشاره به آیه قرآن کریم «لِلحَق دَولَة وَ لِلباطِل جولَة»برای حق، دولتی دائمی خواهد بود و دولت باطل دارای جولانی بیش نیست و عظمت و شرافت از آن حق است و باطل هم اگر قوت پیدا کند مثل حبابی روی آب می ماند و ماندگار نیست، افزود: در 1400 سال زندگی بشر، خداوند پیامبر اسلام را در جهت هدایت مردم معرفی کرد.

حجت الاسلام فرازی نیا گفت:جامعه انسانی با پیدایش نور اسلام، پیام ماندگاری را دریافت کرد و میراث دار آن شد و دلیل این که در قرآن امت اسلام بهترین امت معرفی می شود، میراث دار بودن و ضرورت رساندن پیام اسلام به نسل های بعدی است.

وی با اشاره به اینکه مکتب نبوی در سرزمین حجاز که نزدیک 1400 سال پیش از سوی پیامبر عظیم الشان ایجاد شد دارای شناسنامه است، تصریح کرد: قانون اساسی در مکتب قرآن این است که تا قیامت کاربری دارد.

حجت الاسلام فرازی نیا، شعار «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» را شعار تعلیم و تربیت و از عناصر تشکیل دهنده مکتب پیامبر اسلام دانست و اظهار داشت: هدف از مکتب مبین اسلام، تبدیل زندگی روزمره مردم به بندگی حق بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با معتبر دانستن کلاس اخلاق و اینکه تزکیه بر تعلیم مقدم است، افزود: آنهایی که روی تربیت و تزکیه حساب باز کرده اند در جامعه نیز موثر واقع شده اند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه مراجع تقلید شیعه و عصر حاضر آدم های معمولی بوده اند که از دو عنصر نهضت نبوی خوب و به موقع استفاده کرده اند، به بیان آیت الله جوادی آملی نسبت به داشتن اندکی تقوا و فضل اشاره کرد و گفت: طلبه های مهذب موفق تر بوده اند.

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان اینکه دشمن توطئه شومی علیه مکتب شروع کرده است و در برابر گسترش اسلام بیکار نمی نشیند، اظهار داشت: ترور فیزیکی، نخستین توطئه دشمنان برای جلوگیری از نفوذ اسلام بود، که نتوانستند با این حربه مانع تابش نور اسلام شوند.

وی توطئه دوم دشمنان را، توقف اسلام، به دلیل وجود راهبردهایی چون امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغ، جهاد و امثال آن دانست و گفت: دشمن در این مساله هم ناکام ماند و موفق نشد که اسلام را متوقف کند.

مدیر ارتباطات حوزوی وامور فرهنگی آستان قدس ایجاد انحراف در میان مسلمانان را سومین تلاش دشمن برای غلبه بر پیشرفت اسلام معرفی کرد و افزود: دشمن انحراف را به جایی رساند که پسر پیامبر اسلام را به قتلگاه بردند و دردسرهای زیادی را ایجاد کردند که هنوز هم دامن گیر اسلام است، اما هرگز نتوانستند جلوی اسلام خواهی جامعه انسانی را بگیرند.

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان اینکه سه عامل جهل، غفلت و اسارت از عوامل عدم پیشرفت اسلام است، بر جهل زدایی و غفلت زدایی و اسارت زدایی تاکید کرد و ابراز داشت: حضرت سیدالشهدا با نهایت قدرت و قوت و با تمام سرمایه خود و اهل بیت به میدان آمد که دین اسلام را حفظ کند.

وی با تاکید بر اینکه تمام فرمایشات سیدالشهدا آیات قرآن و پیام قرآنی است، به سه عنصر اساسی منطق و استدلال، حماسه و ایثار و احساس و عاطفه در نهضت حسینی اشاره کرد و افزود: نهضت عاشورا مقوم قیام مهدوی است.

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان اینکه با تکیه بر فرهنگ عاشورا می توان امام زمانی بود و به فرهنگ عاشورا و امام زمان اقتدا کرد، ادامه داد: هدف امام زمان (ع) تحقق اهداف همه انبیا بوده است.

وی با بیان اینکه عصر قیام مهدوی عصر انتظار است، امید، عمل و اعتقاد را سه رکن انتظار دانست و تاکید کرد: منتظر واقعی نباید منتظر ظهور بنشیند، بلکه باید در میانه میدان ایستاده باشد.

انتهای پیام // ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار