نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: به دلیل کاهش چشمگیر قیمت زعفران، تولید این محصول دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید بنایی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی با خرید تضمینی زعفران با نرخی که به نفع تولیدکننده باشد موافقت نموده، اظهار کرد: باید در کنار خرید تضمینی، بحث بسته بندی این محصول با برند اختصاصی نیز در نظر گرفت که این کار ضمن معرفی به مشتریان داخلی و خارجی باعث افزایش تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت می‌تواند، با یک برنامه جامع در راستای خرید زعفران ورود کند، افزود: نرخی که برای خرید زعفران تعیین می‌شود، نه تنها باید جوابگویی هزینه تولید باشد، بلکه می‌بایست قیمت تمام شده محصول را نیز در برگیرد، که این کار، باعث کوتاه شدن دست دلالان می‌گردد.

بنایی تصریح کرد: زعفران ایرانی با توجه به شرایط اقلیمی دارای خاصیت و ویژگی‌های منحصر به فرد در دنیا است و باید به طریق فرآورده تولید، با برند و شناسنامه ایرانی صادر گردد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی زعفران می‌تواند عاملی برای فروش زعفران ایرانی در بازار جهانی به نحو مطلوب به شمار آید.

بنایی دفاع از طلای سرخ ایران را با تصویب طرح ملی جامع زعفران میسر دانست و عنوان کرد: از سال 90، طرح ملی جامع زعفران در مراحل تصویب است که همچنان بین دولت و مجلس در حال رفت و آمد بوده و به تصویب مجلس نرسیده، همچنین در خراسان رضوی قرار بر این بود، صندوق توسعه زعفران ایجاد گردد که این امر نیز تا به امروز محقق نشده است.

انتهای پیام//ح.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.