یک فوق تخصص جراحی سرطان گفت: جراحی های کم تهاجمی اندومتریوز تا 95 درصد در درمان سرطان موفقیت آمیز است.

هومن سلیمانی مجد جراح زنان و فوق تخصص جراحی سرطان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درمان باشگاه خبرنگاران، اندومتریوز را بیماری گمراه کننده خواند و بیان کرد: گاهی پزشکان، بیماران مبتلا به اندومتریوز را به جای سرطان جراحی می کنند، چراکه در بعضی موارد تشخیص و درمان آن دچار مشکل می شود. 

وی با بیان اینکه برخی موارد اندومتریوز پیشرفته ممکن است بدون بروز علامت خاصی باشد، تصریح کرد: علی رغم مورد گفته شده، بیمارانی هم وجود دارند که با ابتلا به اندومتریوز سطح پایین علائم بیشتری از خود نشان می دهد. 

این فوق تخصص جراحی سرطان از یکسان بودن جراحی های کلینیک اندومتریوز ابن سینا با مرکز درمان این بیماری در آکسفورد خبرداد و گفت: این کلینیک به صورت کاملا پیشرفته انواع خدمات درمانی و تشخیصی را به بیماران ارائه می دهد و تفاوت چندانی با جراحی های آکسفورد ندارد.
 
وی علائم اندومتریوز را در تمام مناطق با یکدیگر همسان خواند و افزود: باتوجه به اینکه اندومتریوز بیماری همه گیر است و پاتولوژی یکسانی در همه جا دارد، علائم بروز آن وابسته به منطقه زندگی نیست. 

سلیمانی مجد با اشاره به انجام جراحی زنده درمان سرطان گردنه رحم گفت: لاپاراسکوپی به دلیل تهاجم کمتر، مورد علاقه پزشکان در رشته های مختلف است و به تبع سرطان هم از آن مستثنی نیست که در هفته گذشته برای اولین بار جراحی یک سرطان کاملا توسط لاپاراسکوپی انجام شد.
 
وی با بیان اینکه با جراحی لاپاراسکوپی سرطان، بیمار سریع تر به روند شیمی درمانی و پرتودرمانی وارد شده و در پی آن با سرعت بیشتری هم به روند طبیعی زندگی بازمی گردد، تصریح کرد: با لاپاراسکوپی بیمار قادر به انجام کارهای روزانه خود پس از مدت کوتاهی استراحت است که همین امر موجب افزایش روحیه وی هم می شود. 

این جراح زنان کنترل علائم و کاهش شکایات مریض را نتیجه درمان لاپاراسکوپی در اندومتریوز دانست و یادآور شد: نوع جراحی های کم تهاجمی در سرطان ها متفاوت است، زیرا با مراجعه دیر و تبع تشخیص آن یا جراحی اشتباه زندگی بیمار تحت الشعاع قرار می گیرد اما در مراحل اولیه تا 95 درصد موفقیت آمیز است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.