رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش از 40 شرکت دانش بنیان را به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در کنفرانس خبری دومین همایش و فن ‌بازار ملی سلامت که صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد، گفت: موضوع فناوری سلامت بحث وسیعی است و ما به عنوان دانشگاه سعی داریم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت برای برگزاری این همایش مشارکت داشته باشیم.

وی اظهار داشت: مفهوم فن بازار این است که ما بتوانیم به عنوان حلقه واسط بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان حوزه فناوری سلامت باشیم و این کار نیاز به حمایت هایی دارد.
 
جعفریان بیان کرد: تلاش می کنیم فن بازار در حوزه سلامت را به صورت یک برنامه مستمر و جاری درآوریم که این همایش نشانه یک سال فعالیت در این حوزه است و در 16 و 17 آبان ماه برگزار می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: در پنج مرکز رشد این دانشگاه، 40 شرکت مستقر داریم که محصولات جدید تولید می کنند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش از 40 شرکت دانش بنیان را به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی کرده است که هیات های علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران پایه گذار آن هستند.

جعفریان تصریح کرد: فناوری حوزه سلامت مسیری هست که دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه نسل سوم می تواند در آن حضور داشته باشد و دانشگاه نسل سوم دانشگاهی است که از صرف آموزش و پژوهش عبور می کند و به کار آفرینی و تولید فناوری می رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران اذعان داشت: در این حوزه از همه افرادی که در شکل ها و سازمان های مختلف درگیر فناوری سلامت هستند دعوت شده است.

جعفریان با تاکید بر اینکه باید براساس اقتصاد مقاومتی عمل کنیم، عنوان کرد: معاونت تحقیقات وزارت بهداشت تا 25 درصد و معاونت علمی ریاست جمهوری تا 50 درصد خرید محصولات دانش بنیان را تقبل کرده اند.

وی بیان کرد: تولید فناوری در کشور ما یک موضوع جوان است که به دو دهه اخیر بر می گردد که تولید داروها در شرکت های دانش بنیان علاوه بر صرفه جویی ارزی در هزینه ها موجب امکان بیشتر درمان بیماران و خدمت به جامعه است و این موضوع بسیار جدی است زیرا روش های بهتر در حوزه سلامت به نفع کشور است.

در ادامه این کنفرانس خبری بابک نگاه داری رییس دبیرخانه دائمی فن‌‌ بازار ملی سلامت گفت: یک دبیرخانه دائمی فن‌‌بازار ملی سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی شده که این کار را به صورت مستمر در سال های آینده نیز ادامه دارد.

وی عنوان کرد: در این فن بازار حدود 470 شرکت دانش بنیان در عرصه سلامت به عنوان یک ضلع اصلی فعالیت می کنند، ضلع دوم حدود 24 سازمان کارفرمایی که دارای بازار برای محصولات دانش بنیان عرصه سلامت هستند، تشکیل می دهند و ضلع سوم 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور است که درگیر این فن بازار هستند و فعالیت می کنند.

رییس دبیرخانه دائمی فن‌‌ بازار ملی سلامت اطهار داشت: کارکرد اصلی این فن بازار این است که بازار داخلی سلامت را بیش از گذشته بر روی محصولات داخلی شرکت های دانش بنیان عرصه سلامت بیشتر باز کند.

نگاه داری تصریح کرد: در سامانه فن بازار سلامت که راه اندازی شد، متناظرسازی نیاز سازمان های کارفرمای دارای بازار با محصولات ارائه شده شرکت های دانش بنیان عرصه سلامت انجام شده است که نتیجه آن برگزاری خوشه بازارهای فنی حوزه سلامت است.

وی اذعان داشت: در سازمان تامین اجتماعی با 30 شرکت و 22 تفاهم نامه عقد خرید محصول دانش بنیان به امضاء رسیده که خوشه بازار بنیاد شهید با 12 تفاهم نامه در حوزه نیازهای درمانی و سلامت، برای شهرداری تهران 12 تفاهم نامه و در بخش تجهیزات هلال احمر هفت تفاهم نامه امضا شد.

رییس دبیرخانه دائمی فن‌‌ بازار ملی سلامت اظهار داشت: در حال حاضر 53 تفاهم نامه خرید 150 محصول داخلی را پوشش می دهد که موفق به امضاء آن با سازمان ها شرکت ها و دبیرخانه های دائمی فن بازار سلامت شدیم که دستاورد مهم و بزرگی است.

نگاه داری افزود: اکنون از بین 470 شرکت دانش بنیان فقط 190 شرکت دارای محصول تجاری هستند و توانایی عرضه در یک فن بازار را داشتند که در سامانه ثبت نام کردند و بخشی از آن مربوط به 5 حوزه امور دانشجویی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.