رییس شورای شهر اصفهان گفت: در شورای چهارم به این نتیجه رسیدیم که مترو را در صدر اولویت های کاری خود قرار دهیم و به همین منظور اعتبارات قطار شهری اصفهان در سال 93 حدود برابر افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا امینی ادامه داد: پس ازبهره برداری مرحله نخست خط یک مترو اصفهان، این پروژه با جدیت هر چه تمام تر و در سه شیفت کاری در حال پیگیری و ساخت وساز است و مقرر شده تا پایان سال ۹۶ خط یک مترو اصفهان به صورت کامل به بهره برداری برسد تا شهروندان بتوانند از آن استفاده لازم را ببرند.
وی تاکید کرد: قرار است اصفهان همزمان در پنج سال آینده بتواند خط نخست، دوم و سوم مترو را به بهره برداری برساند و دارای سه خط قطار شهری شود تا اثرات مهمی در جا به جایی و حمل و نقل شهروندان داشته باشد.
مهندس امینی افزود: پروژه مترو بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در دوره چهارم شورای اسلامي شهر برای این ابرپروژه سرعت رو به رشدی داشته است.
گفتنی است خط نخست متروی اصفهان حدود 21 کیلومتر است که از شهرک قدس خیابان بهارستان تا خیابان کاوه، میدان 25 آبان، میدان شهدا، چهارراه تختی، میدان امام حسین )ع(، میدان انقلاب اسلامی، جنوب زاینده رود و تا سپاهان شهر ادامه دارد.
مرحله نخست این خط به طول حدود 10 کیلومتر در سال گذشته با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.
امینی گفت: بخش دوم خط یک مترو از میدان 25 آبان تا چهار راه تختی و بخش سوم از چهار راه تختی تا انتهای خط به طول 20.5 کیلومتر باید به بهره برداری برسد که سه گلوگاه اصلی آن میدان های آزادی، انقلاب و امام حسین (ع) است و مشکلات میراثی آن حل شده است.
مرحله دوم از خط يک قطار شهري اصفهان فردا با حضور معاون اول رئيس جمهور به بهره برداري خواهد رسيد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.