معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان گفت: 18 هزار و 203 نو آموز پیش دبستانی مورد سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار گرفته اند.

سنجش بیش از18 هزار نوآموز پیش دبستانی در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان رضا طلا بیگی گفت: 50 درصد نوآموزان پیش دبستانی استان به منظور مداخله زود هنگام  مورد سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار می گیرند.

وی به سنجش سلامت و  آمادگی تحصیلی بیش از 54 هزار دانش آموز کلاس اولی استان در تابستان 95 نیز اشاره کرد و افزود: از تعداد دانش آموز سنجش شده سه هزار و 166 نفر به عنوان دانش آموز دیر آموز شناخته شده اند.

طلابیگی از برنامه ریزی مطلوب و مناسب سازی شده ویژه دانش آموزان دیر آموز در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: همایش آشنایی با دانش آموزان دیر آموز ویژه معلمان دوره ابتدایی استان در تابستان 95 برگزار شده است.

وی با اشاره به تهیه نرم افزار های مختلف آموزشی ویژه دوره ابتدایی  بر اجرای شیوه یادگیری معکوس و آموزش معکوس تاکید کرد.

طلا بیگی گفت: آموزش و آشنایی والدین دانش آموزان کلاس اول و دوم دوره ابتدایی  با خصوصیات رشدی دانش آموزان ، آسیب های اجتماعی و کتاب های درسی در کلاس های آموزش خانواده ضروری است.

وی کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی را ایده  اصلی آموزش و پرورش استان کرمان دانست و افزود: مدیران و معلمان باید این ایده مهم را به برنامه عملیاتی تبدیل کنند.

طلا بیگی شنیدن، گفتن، خواندن و نوشتن را از مهمترین ارکان زبان آموزی برشمرد و گفت: نوشتن پیچیده ترین رکن زبان آموزی است که باید در راستای نهادینه کردن هنر نویسندگی در مدارس گام های موثری برداشته شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه هر دانش آموز در مجموع عمر یک ساله خود فقط 800 ساعت در اختیار مدارس هستند،  بر جلب مشارکت اولیا در فعالیت های آموزشی و پرورشی به منظور دستیابی به اهداف تاکید کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.