دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، با برپایی تجمع روز 13 آبان اتحاد خود را با دانشجویان سال 58 به دشمنان کشور نشان می دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز تجمع دانشگاهیان صنعتی امیر کبیر به مناسبت 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی برگزار شد. 

در سال 58 بعد از دشمنی های متعدد آمریکا علیه ایران، مردم و نهاد های انقلابی نسبت به رفتارهای این کشور بیگانه خشمگین شده و واکنش نشان دادند و لانه جاسوسی توسط دانشجویانی که برای حراست از خاک و ارزش های انقلاب اسلامی ایران تلاش و کوشش می کردند، تسخیر شد.

امروزه نیز دانشجویان کشورمان همانند دانشجویان سال 58 به دشمنان نشان می دهند که انقلاب اسلامی با هیچ مستکبری مسامحه ندارد و در مقابل فرصت طلبی های دشمنان کشور ایستادگی می کنند.

سید مهدی میر احمدی مسئول نهاد رهبری دانشگاه امیرکبیر با اشاره به حضور دانشجویان در تجمع روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: امروز یک تجمع بسیار شکوهمن را در صحن دانشگاه شاهد هستیم.

اعلام برائت دانشجویان از استکبار!
میراحمدی با بیان اینکه این دانشگاه بیش از 90 شهید دانشجو انتقلاب تقدیم کرده، اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه امیر کبیر در مبارزه با شاه که مورد حمایت آمریکا از گذشته بوده انقلاب کرده و بعد از آن نیز به صورت گسترده در همه صحنه های انقلاب مشارکت دارد.

وی به حضور و مشارکت این دانشگاه در عرصه های صنعتی و مختلف اشاره کرد و افزود: دانشجویان در روز 13 آبان که یک روز ملی در تقویم نظام جمهوری اسلامی است فعال هستند و همیشه در صحنه ها حضور دارند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: امروز شاهد حضور گسترده دانشجویان برای اعلام برائت و استکباری نسبت به دولت آمریکا و سیاستهای منطقه ای و بین المللی هستیم.

شعار مرگ بر آمریکا یک شعار ملی است!  
میر احمدی با بیان اینکه اعلام موضع یکپارچه در انسجام مردم موثر است، تاکید کرد: دشمنان ایران باید بدانند شعار مرگ بر آمریکا، شعار ملی مردم کشورمان است و همه اقشار و گروه ها علیه آمریکا و مظالم این کشور هستند.

وی در خصوص اینکه ماهیت انقلاب ما، ماهیت ضد استکباری است، تصریح کرد: دولت آمریکا، مصداق بارز و کامل استکبار است و هنگامیکه فضای دانشگاه های ما با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه با فریاد و طنین مرگ بر آمریکا بر خواسته می شود، بدیهی است که مردم هم ما را همراهی می کنند.

استکبار باید نابود شود!
در این تجمع یکی از دانشجویان ترم پنج رشته فیزیک با بیان اینکه استکبار در هیچ زمانی دست از مداخله در کشورما بر نمی دارد، اظهار داشت: برای حفظ آرمان هایمان و نابودی استکبار و دشمنان و بدست آوردن استقلال کشورمان این تجمع را ادامه می دهیم.

وی درباره اهمیت هویت و استقلال کشورمان بیان کرد: دانشجویان نسبت به استقلال و هویت کشور بی اهمیت نیستند و هرگز به ستمگران و استکباران اجازه مداخله در امور کشور را نمی دهند.

این دانشجوی فیزیک بیان کرد: تجمع روز ملی مبارزه با استکبار جهانی صد در صد بر اتحاد مردم، حمایت مسئولین کشور و نگرانی های دشمن نسبت به یکپارچگی بین جوانان و دانشجویان تاثیر گذار بوده و است.

یکی دیگر از دانشجویان رشته مهندسی نرم افزار، شرکت کننده در تجمع روز 13 آبان با بیان اینکه تفکر دانشجویان امروزی با جوانان سال 58 هیچ نغییری نکرده است، تصریح کرد: ما دانشجویان هرگز نسبت به دخالت های کشورهای بیگانه و آمریکا در امور داخلی وطنمان بی تفاوت نیستیم.

وی در پایان بیان کرد: دانشجویان برای زنده نگه داشتن رشادت ها و یاد جوانان و دانشجویان مبارز سال 58 هر ساله در این تجمع روز ملی مبارزه با استکبار شرکت می کنند.

در حاشیه تجمع روز ملی با استکبار جهانی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پوستر هایی با موضوع استکبار ستیزی در دانشگاه نصب شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار