اهواز؛

ضرورت تعامل مسئولان در رفع مشکلات کشاورزان رامهرمز

مسئول نظام صنفی کشاورزان رامهرمزاز عمده مشکلات کشاورزان این شهرستان سخن گفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سیاوش فریدونی مسئول نظام صنفی کشاورزان رامهرمز گفت: کشاورزی این شهرستان نیازمند تعامل مسئولان استانی و شهرستانی و رفع مشکلات است.

سیاوش فریدونی  اظهار کرد: از عمده مشکلات کشاورزان این شهرستان عدم راه‌اندازی شبکه‌های آبیاری در حومه شرقی و حومه غربی شهرستان رامهرمز است که در صورت راه‌اندازی، 23 هزار هکتار از اراضی سد جره و رودخانه علا آبیاری می‌شود که متأسفانه هنوز عملی نشده است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که مسؤولان مربوطه نسبت به رفع مشکل اجرای کانال انتقال آب نواحی 4 و 5 در ساحل چپ رودخانه علا بعد از سیفون احداث‌ شده که در محدوده منطقه باستانی است اقدام فوری کنند.

مسؤول نظام صنفی کشاورزان رامهرمز تصریح کرد: در زیر دست این محدوده 48 روستا و 12 هزار هکتار زمین در بخش مرکزی رامهرمز و بخش سلطان‌آباد قرار دارد که متأسفانه میراث فرهنگی از این پروژه مهم جلوگیری می‌کند.

وی افزود: حدود 2 هزار و 500 هکتار اراضی واقع در ناحیه یک حاشیه رودخانه علا رامهرمز در حال حاضر به‌صورت سنتی از این رودخانه تأمین آب می‌شوند.

فریدونی تأکید کرد: روستاهای ملا احمد، ابوذر، سرتلی، شهید روزگاری، سوخته، چراغ، صندلی قاسم، صندلی نعیمه، تغلی آل عباد، تغلی آلبو فتیله، تغلی سادات و راضی منطقه کیمه که در طراحی دیده نشده‌اند باید به ناحیه یک اضافه و طرح اصلاح شود.

وی در پایان گفت: اجرای عملیات احداث کانال‌های درجه یک و 2 و 3 و تسطیح، زهکشی و یکپارچه‌سازی حدود 400 هکتار از اراضی روستاهای کهله 1 و 2 وبقعه 1 و 2 در محدوده شبکه فجر سلطان‌آباد و بالادست و پایین‌دست توسط موسسه جهاد نصر در قالب طرح مقام معظم رهبری در حال اجرا است.

اننتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.