مشهد؛

برنامه های بهداشت دهان و دندان برای 480 هزار دانش آموز

کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امسال 480 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در خراسان رضوی زیر پوشش برنامه های سلامت بهداشت دهان و دندان قرار می گیرند.

برنامه های بهداشت دهان و دندان برای 480 هزار دانش آموزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بهمن کلالی افزود: برنامه های سلامت بهداشت دهان و دندان شامل معاینات غربالگری، ترمیم دندان 6، آموزش بهداشت دهان و دندان و فلوراید تراپی است که با همکاری آموزش و پرورش خراسان رضوی از سال گذشته در حال اجرا است.
وی گفت: در این طرح با انجام معاینات اولیه، اطلاعات دهان و دندان دانش ‌آموزان در سامانه ثبت و سپس بسته‌ های فلوراید تراپی به دانش‌ آموزان تحویل داده می‌شود.
کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بخشی از این خدمات به صورت رایگان ارائه می شود، گفت: اگر دانش ‌آموزی نیاز به انجام درمان داشته باشد به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع داده می‌ شود.
کلالی ‌ترمیم دندان 6 را از اولویتهای این طرح عنوان کرد و افزود: در روستاها خدمات ارائه‌ شده برای کودکان زیر 14سال و مادران باردار رایگان است اما در شهرها این خدمات برای بیمه شدگان با تخفیف 50 درصد ارائه می‌شود.
وی گفت: میانگین پوسیدگی دندان در کودکان مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی با توسعه برنامه های بهداشت دهان و دندان از 1.96 در سال گذشته به 1.89 در سال جاری کاهش یافته است.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.