بیش از 99 درصد اولیاء دانش آموزان در خراسان رضوی باسواد هستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسئول سامانه الکترونیکی معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: از مجموع 516 هزار سواد آموز کشور 31 هزار و 480 نفر در این استان زیر پوشش برنامه سوادآموزی هستند.
احمد آزادمنش امروز در نشست پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان گناباد افزود: 79 درصدافراد زیر پوشش فعالیتهای سوادآموزی در کشور را زنان تشکیل می دهند که این رقم در خراسان رضوی 84 و نیم درصد است.

او گفت:2 هزار و 480 نفر از اتباع خارجی ساکن خراسان رضوی نیز امسال زیر پوشش سوادآموزی قرار دارند که این میزان نیز بیشترین سهم در کشور است.

آزادمنش، میزان باسوادی اولیاء دانش آموزان را نیز در خراسان رضوی 99 و دو دهم درصد اعلام کرد و افزود: این شاخص در کشور 95 و نیم درصد است.

او گفت: ظرف دو سال گذشته آمار اولیای بیسواد دانش آموزان در خراسان رضوی، 50 درصد کاهش یافته است و هم اینک فقط 2 هزار و 628 نفر از این افراد بیسواد و نیازمند آموزش هستند.

آزاد منش افزود: به منظور ایجاد انگیزه در افراد برای سواد آموزی، هر فرد به ازای باسواد کردن شخص دیگر مبلغ 7 میلیون و 250 هزار ریال و هر فرد سوادآموز یک میلیون و 500 هزار ریال پاداش دریافت می کنند. سامانه الکترونیکی سواد آموزی با عنوان سامانه تحت وب سوادآموزی با هدف کاهش مراجعه حضوری متقاضیان سوادآموزی و بهره گیری از فضای مجازی برای توسعه فعالیتهای این بخش راه اندازی شده است.
انتهای پیام// ا ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.