معاون فناوری اطلاعات دادگستری خراسان رضوی گفت: ابلاغات قضایی تنها از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی انجام خواهد شد.

انجام ابلاغات قضایی تنها از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مهندس علی ثابتی با اشاره به تحولات اخیر در دستگاه قضایی گفت: با توجه به توسعه روز افزون  تکنولوژی در سازمان ها و همچنین فراگیر شدن امکان دسترسی همشهریان به ارتباطات الکترونیکی و نیز بهینه شدن بستر زیر ساخت مورد نیاز این ارتباطات، دادگستری کل استان خراسان رضوی نیز همگام با این تغییرات، توسعه ی الکترونیکی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان رضوی نیز بر اساس ماده 175 و 655 قانون آیین دادرسی کیفری و همچنین آیین‌نامه ابلاغی ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص نحوه استفاده از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی در راستای ارائه خدمات الکترونیکی جدید به مراجعین قضایی در سطح استان، با مهیا نمودن زیر ساخت لازم اقدام به اجرایی کردن ابلاغ الکترونیکی " ثنا " کرده است.
معاون فناوری اطلاعات دادگستری خراسان رضوی گفت: بر اساس این طرح اوراق قضایی مثل ابلاغیه، احضاریه و اخطاریه به صورت الکترونیک به طرفین پرونده ابلاغ می شود و کلیه مراجعین به دادگستری برای دریافت هر گونه خدمات قضایی برای یک مرتبه با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید اقدام به ایجاد حساب کاربری قضایی کنند.
مهندس ثابتی افزود: در شهرستان های استان نیز تا زمان افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دادگستری ها این وظیفه را به عهده دارند اما به منظور احراز هویت وجود اصل شناسنامه و کارت ملی در مرحله ثبت نام الزامی می باشد، بدیهی است ارائه دادخواست، اظهارنامه و شکوائیه از تاریخ 10/8/95 بدون ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیکی امکان پذیر نخواهد بود.
وی گفت: از مزایای این طرح می توان اطمینان از دریافت صحیح ابلاغیه، کاهش مراجعه مردم به دادگستری، کاهش هزینه ها، کاهش اطاله دادرسی، حفظ حریم خصوصی افراد، دسترسی به ابلاغیه در هر مکان و همچنین  اطلاع رسانی صحیح و آنی نام برد.
معاون فناوری اطلاعات دادگستری خراسان رضوی افزود: از عموم مردم درخواست می کنیم به صورت تدریجی با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر مشهد و دادگستری ها در شهرستان ها اقدام به ثبت نام الکترونیک کنند تا در موارد ضروری از مزایای طرح مذکور بهره مند شوند.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار