جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد "هیلاری کلینتون" در ایالت‌های مهمی از جمله پنسیلوانیا و ویسکانسین از "دونالد ترامپ" پیش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌بی‌اس نیوز؛ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمتر از یک هفته دیگر برگزار خواهد شد و "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات این انتخابات، همچنان در نظرسنجی‌ها از "دونالد ترامپ،" رقیب جمهوری‌خواه خود، پیش است.

به دنبال انتشار گزارش "جیمز کومی،" رئیس اف‌بی‌آی، مبنی بر پیگیری مجدد پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون، دونالد ترامپ توانست از فرصت استفاده کرده و در نظرسنجی‌ها، فاصله خود را به رقیب دموکرات کم کند؛ اما پیشتازی قطعی در ایالت‌های مهم و سرنوشت‌سازی مانند پنسیلوانیا و ویسکانسین همچنان در دست کلینتون است.

48 درصد از پرسش شوندگان در پنسیلوانیا به کلینتون و 44 درصد به ترامپ رای دادند. دانشگاه مونموث اولین بار در تابستان نظرسنجی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا را انجام داد که ان زمان برتری کلینتون از ترامپ کاملا مشهود بود؛ اما  در نظرسنجی جدید، ترامپ بیش از هر پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ای به کلینتون نزدیک شده است.

"پاتریک مورای،" رئیس موسسه نظرسنجی دانشگاه مونموث در این باره گفت: کلینتون هنوز هم پیشتاز نظرسنجی‌ها است؛ اما رقابت در مقایسه با 4 هفته اخیر بسیار فشرده و نزدیک به هم شده است. در حقیقت گزارش اخیر اف‌بی‌آی تاثیر اندکی بر جابه‌جایی ارقام نظرسنجی‌ها داشته است.

در ایالت پنسیلوانیا فقط 4 درصد از پرسش‌شوندگان اعلام کردند گزارش اف‌بی‌آی درمورد ایمیل‌های کلینتون موجب تغییر دیدگاه آنها نسبت به این نامزد دموکرات شده است.

کلینتون در ایالت مهم ویسکانسین با اقبال عمومی بهتری روبرو شده است بطوریکه نظرسنجی‌ها از پیشتازی 46 درصدی وی در انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر حکایت می‌کند. ترامپ در این ایالت 40 درصد آرای نظرسنجی را به خود اختصاص داده است. اختلاف 6 امتیاز در ویسکانسین برای نامزد دموکرات بسیار اطمینان‌بخش و امیدوار کننده است.

مقامات ستاد انتخاباتی در ایالت ویسکانسین اعلام کردند تا روز سه‌شنبه بیش از 518 هزار رای پستی زودهنگام دریافت کردند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار