معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز مسأله‌ای مهمتر از حل مسائل اقتصادی کشور وجود ندارد.

مهمترین مسأله امروز کشور اقتصاد است/ باید از رقبای خود در خلیج فارس پیشی بگیریمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم چند طرح صنعتی و عمرانی که در اصفهان انجام شد با اشاره به 13 آبان ماه به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: امام خمینی به قانون کاپیتولاسیون اعتراض کردند و تبعید شدند و در مقابل آن انقلاب اسلامی سرعت گرفت و دشمنی آمریکایی ها با ایران شدت یافت.

وی افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با شرایط سیاسی آن زمان توسط دانشجویان پیرو خط امام صورت گرفت که یک حادثه تاریخی به حساب می‌آید.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز شکل و شمایل مبارزه با استکبار متفاوت شده و نیاز به یک کار جدی برای شناخت چالش‌ها و اولویت‌های کشور است، عنوان داشت: مساله اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین مسائل پیشروی کشور باید به صورت جدی مد نظر قرار بگیرد.

جهانگیری تصریح کرد: به دلیل سیاست‌های غلط گذشته و قدرت معیشیتی مردم دچار مشکلات جدی شده است و ایران برای آنکه در مولفه‌های اقتصادی و اقتدار ملی از رقبای خود از خلیج فارس پیشی  بگیرد باید به مسائل اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی گفت: باید از ظرفیت‌های جوانان استفاده شود و ما در بخش‌های مختلف علمی ظرفیت‌های فراوانی داریم و ایران می‌تواند با توجه به ظرفیت‌هایش از بحران ها عبور کند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: زمانی که من در وزارت صنایع بودم یکی از مدیران شرکت‌های فولاد سازی اروپایی با من ملاقات داشت که به من گفت مدیر عامل فولاد شما مانند یک ثروتمندی است که کلید گاو صندق خود را گم کرده است.

جهانگیری با بیان اینکه ایران یک کشور ثروتمند است و می‌تواند با چالش‌ها مقابله کند، یادآور شد: هیچ کس  فکر نمی‌کرد که ما تورم 40 درصد را در زمان تحریم ها به زیر 10 درصد برسانیم.

در حال تکمیل/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار