نیمی از شالیزارهای قائم شهر تجهیز و نوسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزین فرهادی مدیر جهاد كشاورزی قائم شهر گفت: طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی بیش از 9.9 هکتار از شالیزارهای روستای چپی شهرستان قائم شهر با بهره مندی 17 خانوار و اعتبار ملی یک میلیارد و 205 میلیون ریال برای اجرا تحویل پیمانکار شد.

وی افزود: اجرای طرح های زیربنایی مانند احداث پل بین مزارع، لاینینگ، کانال انتقال آب، تسطیح و یکپارچه سازی شالیزارها با هدف تداوم اشتغالزایی مولد، افزایش تولید در واحد سطح، توسعه پایدار کشاورزی و اقتصادی ‌تر کردن تولید این بخش صورت می گیرد.

فرهادی گفت: اجرای طرح یکپارچه سازی زمین های کشاورزی مهمترین عامل در مقابله با پدیده تغییرکاربری زمین های کشاورزی است که به عنوان تهدید جدی برای کشاورزی مازندران است.

مدیر جهاد كشاورزی قائم شهر با بیان اینکه با اجرای این طرح 20 تا 40 درصد از هزینه تولید کاهش پیدامی کند، افزود: با هماهنگ کردن عوامل تولید، میزان تولید محصولات کشاورزی یک و نیم تا دو برابر افزایش پیدا می کند که این امر باعث می شود کشاورزان واحدهای بهره برداری خرد خود را به واحدهای اقتصادی نزدیک کنند.

فرهادی گفت: شهرستان قائم شهر دارای 8 هزار و 200 هکتار شالیزار است که در بیش از 50 درصد از این زمین ‌ها طرح تجهیز و نوسازی انجام شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار