ارومیه؛

بازدید دانشجویان دانشگاه ارومیه از کارخانه قند

رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: اساتید و دانشجویان دانشگاه ارومیه از کارخانه قند این شهر بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛علی حضرتی در جریان بازدید از واحد کارخانه قند ارومیه که در راستای گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه برگزار شد گفت: اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان به منظور گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه به عنوان حلقه مفقوده تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان اقدام به برگزاری بازدیدهای علمی صنعتی به همراه اساتید هیات علمی دانشگاه های سراسری و صنعتی ارومیه کرده است.

وی افزود: بدین منظور در گام نخست و پس از انعقاد تفاهم نامه های آموزشی و پژوهشی فیمابین، 20 واحد صنعتی فعال دارای پروانه تحقیق و توسعه از سازمان صنعت و معدن استان که در این زمینه موفق بوده اند، برای بازدید انتخاب شدند.

حضرتی با اشاره به اهداف این بازدید تصریح کرد: افزایش بهره وری واحدهای صنعتی، تقویت بخش تحقیق و توسعه واحدها، تبدیل واحدهای مستعد به واحد دانش بنیان، آشنایی اعضای هیات علمی با نیازهای صنعت و تبدیل آن به پروژه های تحقیقانی و مشاوره ای و اطلاع از نیاز واحدها به فناوریهای نو از جمله این اهداف است.

به گفته وی، علاوه بر آن، ایجاد و ثبت فناوری ها و دانش فنی برای بهره برداری واحد صنعتی، رفع نیازمندی های حوزه دانشجویی از طریق پایان نامه های دانشجویی، مهارت آموزی دانشجویی از طریق کارورزی و کارآموزی، تشکیل اتاق فکر صنعت و دانشگاه و نیز تشکیل دفاتر کارآفرینی تخصصی از سایر اهداف این بازدید به شمار می رود.

حضرتی با بیان اینکه این برنامه بازدید با بیش از 20 تن از اساتید هیات علمی و دانشجویان دکتری رشته‌های برق، مکانیک و صنایع غذایی ارومیه و نیز کارشناسان اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صورت پذیرفت افزود: پس از بازدید اساتید و دانشجویان از خط تولید و بررسی فنی و تخصصی خط و پرسش و پاسخ، جلسه تخصصی با حضور مدیران واحد، اساتید و کارشناسان سازمان برگزار شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن پس از بیان مشکلات و مسائل و طرح موضوعات مطروحه توسط مدیر عامل، مسئولان ارتباط صنعت و دانشگاه سازمان ضمن بیان اهداف و لزوم برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه به بیان موادی از قانون رفع موانع تولید در جهت حمایت از طرحهای این ارتباط و نیز بیان طرح های پسادکتری، فرصت مطالعاتی، حمایت از پایان نامه ها، فاجد و نیز کارآموزی پرداختند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی بیان کرد: در این بازدید اساتید حاضر در جلسه به بیان طرحها و نظرات خود در خصوص تقویت این ارتباط پرداخته و مقرر شد که عناوین پروژه ها از طریق بیان مشکل یا ایده توسط واحد صنعتی و یا تشخیص و طرح پروژه توسط اساتید دانشگاه صورت پذیرد.

حضرتی گفت: در این راستا تاکنون از واحدهای صنعتی ایران پاش، متالورژی پودر ماد صنعت، ساحل اتحاد، افزار صنعت کارا و پاک اندیشان با اساتید گروه های برق، مکانیک و شیمی دانشگاه صنعتی ارومیه و نیز کارخانه قند ارومیه با اساتید گروه های برق، مکانیک و صنایع غذایی دانشگاه ارومیه بازدید به عمل آورده است.

رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی افزود: بازدید از واحد ایران پاش به مرحله ارائه پروپوزال توسط اساتید دانشگاه صنعتی و انعقاد قرارداد رسیده و بازدید از سایر واحدها به همراه ارائه طرح و ایده از جانب طرفین بوده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.