بزرگداشت پروفسور شمس پیشکسوت با استقبال پرشور شاگردان و متخصصان پوست انجام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پروفسور روحانی متخصص پوست صبح امروز در کنگره پوست و بزرگداشت پروفسور شیداشمس در هتل اسپیناس پالاس گفت: بزرگداشت پروفسور شمس بزرگداشت علم بینش دانش و دانشوری است که از دهه اول سال 50 از بنده از شاگردان پروفسور شمس بودم، وی از پایه گذاران درماتولوژی نوین ایران هستند.

روحانی بیان کرد: اولین سمینار جراحی های زیبایی پوستی و زیبایی شناختی را در شهریور 1384 به همت پروفسور شمس و شاگردان وی در بیمارستان رازی برگزار شد.

وی عنوان کرد: به مسئولان آموزش، پرورش و پزشکی کشور به عنوان متولی آموزش پزشکی کشور پیشنهاد می کنم که در کنار این نشست ها بازآموزی ها، روش ها و منش های طبیبانه را بیاموزند که مبادا به کج راهی در پزشکی مبتلا شوند و باید روش و منش طبیبانه را از اساتید پزشکی مانند پروفسور شمس بیاموزند.

در ادامه این مراسم برزگر متخصص پوست اظهار داشت: همه ما که مستقیم یا غیر مستقیم شاگرد پروفسور شمس بوده ایم و زمینه بروز علم درماتولوژی را از وی فراگرفته ایم که در واقع خواسته ایم شبیه وی باشیم.

وی افزود: درماتولوژی ایران تا حد زیاد اعتبار خود را مدیون پروفسور شمس است که این اعتبار و جایگاه علمی ویژه به موقعیت علمی ایشان محدود نمی شود بلکه عوامل دیگری هم هستند که او را به یک استاد برجسته تبدیل کرده اند.

برزگر گفت: پروفسور شمس مانند استادان بزرگ دنیا همواره تلاش کرده شاگردانش را در موقعیت داشته های خود سهیم کند و هرآنچه را که یاد گرفته سخاوتمندانه به شاگردانش می آموزد و شاگردانش را رشد می دهد.

این متخصص پوست تصریح کرد: او یک معلم واقعی بوده و هست و پربارترین آموزش ها و نکته ها و سخنرانی ها را از او فرا می گیریم که جدا از جنبه های علمی و آموزشی عشق بی پایان به مردم کشورش او را به یک استاد بی بدیل تبدیل کرده و به راستی پروفسور شمس خورشید درماتولوژی ایران است.

در ادامه این مراسم مرتضوی مدیر گروه پوست عنوان کرد: اصولا تقدیر از پیشکسوتان و معلم ها وظیفه اخلاقی است و در اسلام و تمام ادیان به آن توجه شده است. پروفسور شمس اولین بانوی هستند که در کشور فرانسه تخصص گرفته اند و وارد گروه پوست شدند.

وی افزود: پروفسور شمس بدون هیچ چشمداشتی دست شاگردهایش را می گرفته و همین نکته و محبت به بیماران موجب شده که محبوب باشند که این مسیله در اموزش پزشکی امری پویا هست که این نهال می نشیند و تبدیل به یک درخت تنومند می شود و بارور خواهد شد.

استاد پنجعلی متخصص پوست اظهار داشت: وظیفه انجمن های علمی است که از بزرگان هر رشته ای تجلیل و تقدیر شود و ما هم مشارکت داشته باشیم که امیدواریم در آینده با مشارکت گروه های اموزشی بتوانیم چنین برنامه هایی داشته باشیم.

وی افزود: تقدیر از اساتید بزرگ جزو وظایف ما هست و باید تلاش کنیم این الگوها را جوانان بشناسانیم و تقدیر و تجلیل کنیم. این مناسبت ها باعث می شود که ارتقاء رشته داشته باشیم و ارتباط و تعامل بین دانشجویان و اساتید ایجاد کنیم.
 
پنجعلی تصریح کرد: همواره اهمیت به اخلاق پزشکی در محیط کار با همکاران، دوستان و بیماران باید رعایت شود که پروفسور این کار را به خوبی انجام دادند.

در ادامه این مراسم استاد ناظمی بیان کرد: احترام و تجلیل از بزرگترها و اساتید جزو آموزه های اخلاقی است. خوشحالیم که امروز این صفت خوب را اجرا کردیم و از اساتید تقدیر می شود. 

وی در ادامه اذعان کرد: اگر این اساتید نبودند ما هم به این جایگاه نمی رسیدیم و باید قدر آنهایی که هستند را بدانیم.

در ادامه این مراسم غنی نژاد متخصص پوست بیان کرد: ما روزانه در تعاملات یادگیری و یاددهی به صورت اگاهانه و غیر آگاهانه هستیم. بنابراین آنچه مهم است مسئله الگو پذیری و تعلم به معنای واقعی است که در شکل دهی نگرش های ما تاثیر می گذارد.

وی افزود: نو آوری، ذهن همیشه کنجکاو و شاداب علاقمندی و سخاوت در ارائه دانش به دانشجویان از ویژگی ها و خصایص پروفسور شمس است که انگیزه تعلم و دانش پژوهی را فقط یک استاد می تواند در درون دانشجو پرورش و ایجاد نماید.

گفتنی است در پایان این کنگره از پروفسور شیدا شمس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.