آبادان؛

شورای فرهنگ عمومی ،یکی از نهادهای مهم فرهنگی در سیاستگذاری فرهنگی

شورای فرهنگ عمومی اتاق فکر فرهنگی هر شهرستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛جنامی  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان گفت: شورای فرهنگ عمومی را اتاق فکر فرهنگی هر شهرستان و یکی از نهادهای مهم فرهنگی و رکن اصلی در سیاستگذاری فرهنگی است.

سعید جنامی به مناسبت روز فرهنگ عمومی افزود: چهاردهم آبان ماه در تقویم کشور به ‌عنوان روز فرهنگ عمومی ثبت شده و این روز فرصتی مناسب، برای بازخوانی پرونده فرهنگ عمومی جامعه و همچنین رسالتی که از این بابت به عهده مسئولان قرار گرفته و توجه خاص عموم مردم بر اهمیت فرهنگ در جامعه است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۱۴ آبان، روز فرهنگ عمومی گفت: اعلام و اختصاص یک روز با عنوان «فرهنگ عمومی» تلاش برای تبیین اهمیت فرهنگ در سطح جامعه است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان افزود: شورای فرهنگ عمومی یک نهاد فرهنگی و فکری تأثیرگذار متشکل از صاحب نظران و نخبگان و نهادهای مرتبط با فرهنگ هستند که باید با همفکری و ارائه پیشنهادات جامع و کامل، گامهای عملی در راستای منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و هنر برداریم.

جنامی گفت: شورای فرهنگ عمومی بر اساس مصوبات «شورای عالی انقلاب فرهنگی»، عالی‌ ترین مرجع تصمیم سازی در رصد مسائل و مشکلات فرهنگی جامعه به‌ حساب می ‌آید، به همین دلیل به تعبیری دیگر، خط مقدم فرهنگ محسوب می‌ شود تا رسالت هدایت، نظارت و رصد ابعاد فرهنگ جامعه را با هماهنگی و همکاری مردم بصیر ساماندهی کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شادگان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فرهنگ عمومی افزود: اهمیت و لزوم توجه به این موضوع، چنان است که رهبر انقلاب در این باره می فرمایند که "اصلاح فرهنگ عمومی از همه کارها مهمتر است"، چون این کار محور همه کارهای دیگر است.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان شادگان در طول سال با برگزاری نشست های متعدد و برگزاری کارگروههای تخصصی جایگاه ویژه ای در شهرستان دارد و همکاری ادارات و نهادها با این شورا بسیار خوب است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.