مشهد؛

آغاز عملیات اجرایی پروژه های آبرسانی حاشیه شهر مشهد

عملیات اجرایی مرحله دوم پروژه های تامین و توزیع آب شرب و شبکه جمع آوری فاضلاب حاشیه شهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در مراسم آغاز این پروژه ها گفت : عملیات اجرایی 14 پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب به متراژ 204 کیلومتر و 38 هزار فقره انشعاب فاضلاب در حاشیه شهرمشهدبا 780 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

علیرضا طباطبایی افزود: 8 پروژه اجرایی تامین و توزیع آب شرب حاشیه شهر به متراژ 99500 متر با اعتبار 911 میلیارد ریال آبان ماه سال جاری در دستور کار اجرایی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه آبفای مشهد 1200 مشترک دارد که 63% آن ها در از طرح فاضلاب استفاده می کنندگفت :تصفیه خانه های مشهد 83000 متر مکعب است که 411000متر مکعب کم داریم با این حال تصفیه خانه خین عرب آماده بهره برداری است.

طباطبایی افزود: در مجموع 29700 متر خط انتقال کار شده ، 11 حلقه چاه و یک ایستگاه پمپاژ در مرحله یک این پروژه انجام شده است. در یک سال و نیم گذشته 264 کیلومتر شبکه فاضلاب بهره برداری شده و شبکه های در حال اجرا با روش مدرن بدون حفاری اصلاح و بازسازی شدند.

وی درباره هدر رفت آب مشهد تصریح کرد: ، هدر رفت واقعی 8.5 % است در صورتی که هدر رفت میانگین کشوری 11.5% است و این نشان دهنده برنامه ریزی و اجرای پروژه هایی مثل نبی اکرم است که چاه های داخل شهر را جمع اوری کرد و به خارج از شهر هدایت نمود.

عضو شورای اسلامی مشهد هم در این مراسم گفت :مردم مشهد ، بخشی از تامین اعتبارات پروژه های تامین آب شرب و شبکه فاضلاب حاشیه شهر را عهده دار شده اند.

غلامحسین صاحبی افزود:اعتبارات عملیات اجرایی مرحله دوم ، پروژه های تامین و توزیع آب شرب و شبکه های فاضلابی حاشیه شهر از سه بخش تبصره 3 ، شرکت آبفای استان و مشترکین حاشیه شهر تامین می شود.

وی گفت : این پروژه با توجه به اهمیت بهداشتی و پیش گیری از بیماریهایی مثل سالک ، به علت کافی نبودن اعتبارات شرکت آبفای استان نمی توانست عملیاتی شود که شورای اسلامی شهر وارد عمل شد و با پیشنهاد تبصره 3 مشکل را رفع کرد.

عضو شورای اسلامی مشهد در خصوص جزییات تبصره 3 قبوض گفت : درست است که پروژه ذکر شده در محدوده حاشیه شهر می باشد اما به دلیل تورم اقتصادی گریبان گیر دولت و کم برخوردار بودن مردم آن منطقه تبصره 3 را اجرایی کردیم.

غلامحسین صاحبی با بیان اینکه در تبصره 3 نرخ آب مصرفی مشهدی ها را افزایش دادیم افزود:برای مشترکین کم مصرف و مصرف کنندگان متعادل با توجه به شرایط اقتصادی آن ها مبلغ زیادی نخواهد بود اما بخش عمده آن از مشترکین پرمصرف گرفته می شود زیرا طبق مصوبه به قیمت هر لیتر ، شش ریال اضافه خواهد شد.

وی از مدیرعامل شرکت آبفای مشهد تقاضا کرد تقسیط مشترکین را از 18 ماه به 36 ماه برساند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.