کرمانشاه؛

فراهم کردن زیرساخت های شهرک صنعتی زاگرس

استاندار کرمانشاه به مشکل کمبود زمین برای واگذاری به بخش صنعت اشاره کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رازانی گفت: هم اکنون 3 شهرک صنعتی در حاشیه و اطراف شهر کرمانشاه وجود دارند که بخش اعظمی از اراضی آن ها واگذار شده است و در شرایط فعلی، امکان واگذاری اراضی به واحدهای جدید بسیار دشوار شده است.


وی گفت: یک مجموعه هزار هکتاری تحت عنوان شهرک صنعتی زاگرس در دست ایجاد است که اراضی آن تملک و محصور شده است. البته هرچند بخشی از زیرساخت های این شهرک آماده شده ولی هنوز بسترهای موجود برای استقرار واحدهای تولیدی در این مجموعه آماده نیست.

این مدیرارشد ادامه داد: در سفر رئیس جمهور محترم موضوع دریافت اعتبار برای عمران شهرک های صنعتی و به ویژه شهرک زاگرس مطرح شدو در دنباله مدیریت ارشد استان گفتگوها و مذاکراتی با معاون رئیس جمهور و موفق شدیم مبلغ 40 میلیارد تومان دیگر به مجموع اعتبارات سفر که 1000 میلیارد تومان بود اضافه کنیم.

وی ادامه داد: از این مبلغ، 15 میلیارد برای پایش تصویری جاده های بین شهری و داخل شهر کرمانشاه اختصاص یافته است. همچنین مبلغ 5 میلیارد تومان نیز برای کمک به بهبود مسایل اجتماعی استان اختصاص یافته است. در این میان مبلغ 20 میلیارد تومان نیز به طور مشخص برای کمک به شهرک های صنعتی استان و از جمله شهرک صنعتی زاگرس درنظر گرفته شده است.

استاندار کرمانشاه همچنین عنوان کرد: در نشستی که با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران داشتیم ایشان نیز مبلغ 20 میلیارد تومان کمک های اعتباری به استان اختصاص دادند. با مجموع این 40 میلیارد تومان اعتبار تلاش می کنیم زیرساخت های لازم جهت توسعه شهرک های صنعتی در استان را فراهم کرده و بسترهای لازم برای واگذاری زمین به سرمایه گذاران را مهیا نماییم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.