کرمانشاه؛

ابرشهرهایی مانندکرمانشاه ازجاذبه بسیاری برخوردارند

استاندار کرمانشاه گفت: وسعت بسیار و رو به گسترش بودن شهر کرمانشاه یک فرصت محسوب می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رازانی افزود: هم اکنون پدیده مهاجر فرستی در شهرستان های استان به دلایل مختلف وجود دارد ولی کرمانشاه با توجه به ویژگی هایی که دارد بیشتر یک شهر مهاجرپذیر محسوب می شود تا مهاجر فرست. طی این سال ها تعداد زیادی از ساکنین شهرها و استان های اطراف آمده اند در این شهر ساکن شده اند.


این مدیر ارشد دایر کردن شهرک هایی مناسب برای اسکان متخصصین و نخبگان را از جمله راهکارهایی دانست که می تواند برجستگان و فرهیختگان عرصه های مختلف را تشویق به ماندگاری در کرمانشاه کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توسعه نامتوازن شهر اشاره کرد و گفت: مجموعه هایی مانند فرودگاه، هوانیروز و یا برخی پادگان ها در سال های دور با رعایت فاصله با بافت شهری ساخته شده اند ولی اکنون به دلیل گسترش شهر در داخل بافت شهری قرار گرفته اند که وضعیت موجود برنامه ریزی را با دشواری روبرو کرده است.

استاندار کرمانشاه همچنین دهکده المپیک را یکی از ‍پتانسیل های ورزشی شهر کرمانشاه دانست و افزود: تنها ۵ نمونه از چنین دهکده های ورزشی در سراسر ایران وجود دارند و این یک امتیاز ویژه برای شهر محسوب می شود.

وی عنوان کرد: استخر قهرمانی این مجموعه در صورت راه اندازی می تواند به عنوان یک مجموعه، مرکزی بزرگ برای توسعه ورزش های آبی در استان باشد.

استاندار کرمانشاه دلایلی همچون جمعیت یک میلیون نفری شهر برای توجیه ترافیک موجود را قابل قبول ندانست.

رازانی گفت: هم اکنون تهران ۱۰ میلیون جمعیت دارد ولی با ایجاد تونل ها و بزرگراهها و توسعه وسایل حمل و نقل عمومی توانسته اند بر مشکل ترافیک فایق آیند و هم اکنون تنها در معدودی از ساعات شاهد کندی ترافیک هستیم.

وی ادامه داد: در کرمانشاه نیز باید با برنامه ریزی جهت توسعه بزرگراه ها و گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی و پایش تصویری به سمت کاهش ترافیک گام برداشت.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.