مشهد،

اهدای 14000 تخته پتو توسط مردم برای زائرین پیاده اربعین

مسئول ستاد اربعین شهرداری مشهد گفت: در سال جاری 14000 تخته پتو توسط مردم برای زائرین پیاده اربعین اهدا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید وحید موسویان در دیدار اعضای ستاد اربعین استان خراسان رضوی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد اظهار داشت: حوزه اسکان، حمل و نقل داخل عراق و خدمات شهری ستاد اربعین خراسان رضوی بر عهده شهرداری مشهد می‌باشد.
وی افزود: تا کنون 2 موکب در نجف اشرف، 5 موکب در کربلا و یک موکب نیز در کاظمین برای اسکان زائرین در نظر گرفته شده است که ظرفیت پذیرش 350 هزار نفر شب را دارا می‌باشند.
موسویان خاطرنشان ساخت: در حوزه حمل و نقل نیز 200 دستگاه اتوبوس به عراق اعزام شده است که این اتوبوس‌ها زائران را از کوت و شومیلیه به صورت رایگان به نجف انتقال می‌دهند.
وی با اشاره به اعزام 600 پاکبان در سال جاری به عراق ادامه داد: خدمات شهرداری مشهد در اربعین سال جاری در شهرداری عراق حدود 30 درصد افزایش یافته است و 90 درصد نیروهای اعزامی نیز برای بار اول به عراق اعزام می‌شوند.
مسئول ستاد اربعین شهرداری مشهد مقدس عنوان کرد: امسال اداره همه موکب‌ها به تشکل‌های مردمی واگذار شده است و 400 نفر از مردم داوطلب این مهم را انجام می‌دهند.
موسویان بیان داشت: در برنامه نذر پتو هم تا کنون در مجموع 14 هزار تخته پتو به ارزش تقریبی 500 میلیون تومان از مردم و پرسنل شهرداری مشهد برای زائرین پیاده اربعین اهدا شده است.
وی در مورد برنامه‌های فرهنگی نیز گفت: برای هر اتوبوس یک طلبه در نظر گرفته شده است تا به تبلیغ و سخنرانی بپردازند و فضاسازی شهری و تولید نرم افزار اربعین نیز از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه می‌باشد.
موسویان تصریح کرد: همچنین یک سوله دائمی اسکان در نجف اشرف در حال احداث است که تا اربعین سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام//ح.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.