مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان عامل اصلی توسعه ی كشورها را داشتن آمار دقيق و داده های پردازش شده عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ همایش آمار و اطلاعات با عنوان " جایگاه تعالی بخشی آمار و اطلاعات در سازمانها و چگونگی فرآیند تولید داده و آمار در یک سازمان " با حضور معاون آمار واطلاعات دفتر فناوری اطلاعات وزارت نيرو ، مدیران و کارشناسان صنعت آب و برق استان زنجان  در محل سالن اجتماعات امور برق شمال زنجان برگزارشد.  
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در این همایش با اشاره به اهمییت آمار و پایش اطلاعات گفت: در بیشتر روایاتی که از امامان معصوم علی الخصوص امیر مومنان(ع) نقل شدهاست به واژه هایی چون تدبیر ، دور اندیشی و نظم و برنامه ریزی اشاره شده است و پایداری در زندگی و موفقیت در حکومت را در گرو تدبیر و چاره اندیشی قبل از اقدام به عمل  دانسته اند .  
وی به سيرتاريخي ظهور و وضعيت كنونی آمار اشاره كرد و افزود: نقش آمار در علم اقتصاد ، مهندسی ، مدیریت و کنترل کیفیت اهميت بسزايی دارد .
دکتر حسین آبادی معاون آمار و اطلاعات دفتر فناوری اطلاعات وزارت نيرو نیز در این همایش ضمن معرفی کتاب های تألیف شده درحوزه آمار به تشريح رابطه علم ، کار و دانش و همچنين رشد دانش بشری  توسط  بهره مندی از علم آمار و تجزيه تحليل داده های اطلاعاتی پرداخت.
 وی پیشرفت کشورهای توسعه یافته را به وجود دنیای کلاسه بندی شده و پر از داده های پردازش شده ی کلیدی وابسته دانست و تاثير تأسیس مراکز آمار متعدد در اين کشور ها را  که هر کدام در امر خاصی مشغول به فعالیت و رصد اطلاعات هستند ، عامل مهم ترقی و توسعه ارزيابی كرد .


انتهای پیام/ن
برچسب ها: توسعه ، کشور ، آمار ، پردازش ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.