نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا، نظام حاکم این کشور را نظامی «فاسد» توصیف کرد که مردم خواستار تغییر آن هستند.

ترامپ: آمریکایی‌ها خواستار تغییر نظام فاسد حاکم هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در سخنرانی خود در ایالت فلوریدا گفت: دیدید باراک اوباما روز گذشته فقط داد می زد. آیا داد زدن، شیوه اداره یک کشور است؟ ما در تگزاس، اوهایو، آیووا و کارولینای شمالی وضع خوبی داریم و در پنسیلوانیا هم پیروز خواهیم شد. ما در ایالت هایی پیش هستیم که تصور هم نمی شد در آنها پیروز شویم. این مسئله نشان می دهد ملت آمریکا واقعا خواهان تغییر هستند.  

وی افزود: با بازگشایی مجدد پرونده نامه ها (ی الکترونیک،) هیلاری کلینتون به محاکمه کشیده خواهد شد. هیلاری کلینتون پس از دریافت احضاریه برای بازجویی، سی هزار نامه الکترونیک را حذف کرد. اف بی آی توانست 650 نامه الکترونیکی را برگرداند و ممکن است در آنها مسئله‌ای غیرمنتظره وجود داشته باشد. 

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خاطر نشان کرد: نظام آمریکا فاسد است و در راس فساد آن رسانه ها قرار دارند که باید این مسئله اصلاح شود. ما باید کشور خود را از چنگ منافع شخصی محدود خارج کنیم و گریزی جز پیروزی در این انتخابات نداریم. من با فساد مبارزه خواهم کرد و با اراده آن را شکست خواهم داد. هر شرکتی که کارکنان خود را اخراج کند باید از آمریکا برای همیشه برود و مالیات سی و پنج درصدی پرداخت کند. 

ترامپ در اظهاراتی درباره پذیرش پناهجویان نیز گفت: بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات، برنامه مربوط به پذیرفتن آوارگان سوری را لغو خواهم کرد. 

وی اعلام کرد: من (در صورت راهیابی به کاخ سفید) برای ایجاد مناطق امن در داخل سوریه تلاش خواهم کرد و کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) هزینه آن را پرداخت خواهند کرد. 

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه درباره طرحش برای جلوگیری از مهاجران مکزیکی به آمریکا گفت: دیوار بلندی در مرزهایمان احداث خواهیم کرد و حمایت گارد ساحلی آمریکا را در این باره به دست آوردیم. دولتی که از شهروندان خود حمایت نکند، هیچ شایستگی ندارد و هیلاری اجازه ورود آوارگان و تندروها را به کشور داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار