پایگاه اینترنتی شبکه فاکس نیوز در مطلبی به بررسی نقشه انتخاباتی دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخت.

مسیر پیروزی/ ترامپ و کلینتون چگونه می توانند به رقم 270 برسند؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه فاکس نیوز در مطلبی به بررسی نقشه انتخاباتی دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخت و نوشت: نظرسنجی ها حاکی از رقابت تنگاتنگ میان نامزد جمهوری خواهان و نامزد دموکرات ها است. در همین راستا نقشه انتخاباتی دو نامزد در حال تغییر است. با این حال، بنا به گفته تحلیلگران دونالد ترامپ مسیر دشوارتری را برای ورود به کاخ سفید پیش رو دارد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان، مکرراً از سیستم انتخاباتی آمریکا شکایت کرده و پیشاپیش با زیر سوال بردن سامانه انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، شکست خود را توجیه کرده است. این در حالیست که تصمیم اف بی ای برای بررسی پرونده ایمیل‌های کلینتون تا حدودی از محبوبیت نامزد دموکرات ها کاست و  نتایج نظرسنجی ها را به سوی ترامپ سوق داد.

ترامپ تمام هفته گذشته را به سخنرانی در میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین، فلوریدا، کارولینای شمالی و... صرف کرد. کلینتون نیز در همین ایالات به رقابت با رقیب جمهوری خواه خود پرداخت.

با این حال، آنچه دو نامزد به آن احتیاج دارند، رقم جادویی 270 از آرای مجمع گزینندگان است. در ادامه به توضیح نحوه رسیدن هر دو نامزد انتخابات آمریکا به این رقم پرداخته شده است.

نقشه انتخاباتی هیلاری کلینتون

نقشه انتخاباتی فاکس نیوز نشان می دهد درصورتی که هیلاری کلینتون در تمامی ایالات آمریکا پیروز شود می تواند 283 رای الکترال را از آن خود کند و بدون هیچ مشکلی وارد کاخ سفید شد. با این حال، او در ایالات آریزونا، فلوریدا، آیووا، نوادا، نیوهمشایر، یوتا و یکی از مناطق مین با مشکل مواجه است. حتی امکان اینکه نتواند حداکثر آرای کلرادو و ویسکانسین را کسب کند وجود دارد.

دیوید گودفرند، دبیر سابق ستاد انتخاباتی بیل کلینتون می گوید: هیلاری حتی اگر آرای فلوریدا و اوهایو را از دست دهد بازهم می تواند پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود.

گودفرند پیش‌بینی کرد افشاگری های ویکی لیکس و پرونده کلینتون در اف بی آی نه تنها محبوبیت کلینتون را تهدید نمی کند بلکه باعث افزایش تنفر عمومی از ترامپ و جمهوری خواهان می شود.

نقشه انتخاباتی دونالد ترامپ

دونالد ترامپ راه دشوارتری نسبت به هیلاری کلینتون برای ورود به کاخ سفید دارد ولی این امر امکان پذیر است.

نقشه انتخاباتی فاکس نیوز نشان می دهد ترامپ با پیروزی در ایالات جمهوری خواهان 192 رای خواهد داشت و در صورتی که از دیگر ایالات غیرجمهوری خواه 15 رای کسب کند باز هم در رسیدن به کلینتون با مشکل مواجه است. با این حال، ترامپ با پیروزی در کارولینای شمالی و میشیگان و یا پیروزی در پنسیلوانیا می تواند رئیس جمهور آمریکا شود. نیوهمپشایر، ایالتی است که از کلینتون فاصله گرفته است. تنها پیروزی ترامپ در پنسیلوانیا می تواند 20 رای الکترال را برای ترامپ به همراه داشته باشد.

آرنون میشکین، مدیر تیم داوری فاکس نیوز بر این باور است که پیروزی ترامپ در نیو همپشایر و کارولینای شمالی و یا پیروزی در پنسیلوانیا می تواند مسیر کاخ سفید را برای وی هموار کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار