زاهدان؛

تولید ماهانه 80 هزار تن آرد در سیستان وبلوچستان

کارخانه های سیستان وبلوچستان ظرفیت تولید ماهانه 80 هزار تن آرد را دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: 11 کارخانه آرد استان ظرفیت تولید 80 هزار تن آرد در هر ماه را دارند.

غلامعلی گنجعلی در جریان بازدید اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان از کارخانه های آرد زاهدان افزود: بستر ایجاد شده در استان تنها برای تامین آرد مورد نیاز داخل نیست بلکه هدف توسعه صادرات به کشورهای هدف به ویژه افغانستان است.

وی با اشاره به نمایشگاه قندهار افغانستان گفت: این نمایشگاه که ششم دی امسال در ولایت قندهار افغانستان برگزار می شود فرصت مناسبی برای بازاریابی در زمینه صادرات آرد به این کشور است.

وی تصریح کرد: صادرات آرد و افزایش تولید از 30 درصد فعلی به 100 درصد در دستور کار قرار دارد به طوری که زمینه ساز ایجاد فرصت های قابل توجه شغلی نیز است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان با دارا بودن مدرن ترین کارخانه های آرد کشور آمادگی کامل برای صادرات آرد با کیفیت به کشورهای هدف را دارد.

وی تاکید کرد: استان سیستان و بلوچستان در بخش صنعت آرد از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار است زیرا بخش خصوصی توانسته با توان مضاعف در زمینه ایجاد کارخانه و سیلوهای ذخیره مدرن گام بردارد.

وی با اشاره به تجارت خارجی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته استان باید رشد 12درصدی در این زمینه داشته باشد به گونه ای که صادرات استان از 435 میلیون دلار سال گذشته به بیش از 520 میلیون دلار در سالجاری برسد.
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار