استادیار گروه جامعه شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: حاکم شدن گفتمان موفقیت در جامعه باعث ورود منطق بازار به دانشگاه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛جلیل کریمی اظهارکرد: مشکل امروز ما این است که منطق بازار وارد منطق علم و دانش شده و این شرایط باعث شده که گفتمان موفقیت در جامعه شکل گیرد.مشکل امروز جامعه این است که نتیجه کار را بر فرآیند اجرای آن ترجیح می دهد، در حالیکه اصل گذر کردن از مسیر است، نه رسیدن به نقطه پایان.


 این استاد دانشگاه اظهارکرد: امروزه راحت طلبی جای سخت کوشی را گرفته و افزایش کمیت به جای افزایش کیفیت قرار گرفته است.وقتی منطق کمی، عددی و بازاری وارد دانشگاه شود، نتیجه اش شکل گیری گفتمان موفقیت می شود که تنها به دنبال نقطه پایانی هستند و نه دانش و علم افزایی.

 وی با انتقاد از شکل گیری ساختارهای آموزشی موازی در کنار آموزش و پرورش، گفت:  امروزه در سراسر کشور شاهد ساختارهای آموزشی موازی در کنار آموزش و پرورش هستیم که از جمله آنها می توان به موسسات آموزشی و آموزشکده ها و ... اشاره کرد.

 کریمی تصریح کرد: اگر واقعا آموزش و پرورش از عهده آموزش دانش آموزان بر نمی‌آید که نیاز است در سیاست های کلان آن تجدیدنظر شود و اگر هم چنین توانی دارد چه لزومی به وجود ساختارهای آموزشی موازی با آموزش و پرورش است.

 وی با اشاره به هجوم کنکوری ها به رشته های علوم تجربی اظهارکرد: همه می دانیم که دلیل هجوم بردن کنکوری ها به رشته های علوم تجربی خدمت به خلق نیست بلکه خدمت به خود است، چراکه تصور این است با پزشک شدن هم درآمد بیشتری کسب می کنند و هم منزلت بالاتری دارند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.