اصفهان؛

اصفهان با 175 کتابخانه عمومی رتبه اول را در کشور دارد

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گفت: اصفهان با 175 کتابخانه نهادی رتبه اول را در کشور دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر هلاکویی در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا گفت: 3 میلیون و 200 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان اصفهان موجود است.
هلاکویی از وجود 129 هزار متر مربع فضای مفید کتابخانه ای در استان اصفهان خبر داد و افزود: 200 هزار نفر عضو کتابخانه های اصفهان هستند.
وی با تاکید بر این که به ازای هر نفر باید 4 جلد کتاب در کتابخانه های عمومی موجود باشد تصریح کرد: این مقدار در استان 6 دهم درصد جلد و در شهرضا 8 دهم درصد جلد به ازای هر نفر است.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: به ازای هر صد نفر در استان دو نیم متر و در شهرضا سه و نیم متر فضای مفید کتابخانه ای وجود دارد و باید به هشت متر افزایش یابد.
هلاکویی دلیل اصلی گرایش نداشتن مردم به مطالعه کتاب را وضعیت اقتصادی و معیشتی آنان دانست و گفت : این موضوع موجب شده تا کتاب جایگاهی در سبد کالای آنان نداشته باشد.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان با اشاره به این که تنها 20 درصد از مردم به کتاب و فضای مطالعه دسترسی دارند گفت:باید با ایجاد نمایشگاه ،فروشگاه کتاب و هدیه دادن کتاب دسترسی مردم به کتاب را افزایش دهیم.
هلاکویی تصریح کرد: برای جذب مردم به مطالعه کتاب بهترین راه فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه است.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان با تاکید بر سخنان رهبر انقلاب که کتابخانه ها یک دستگاه ها صد در صد فرهنگی است گفت: برای تبلیغ کتاب و کتابخوانی که یک وظیفه دینی و ملی است باید همه تلاش کنیم.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار