مشهد؛

روکش‌آسفالت دو هزار کیلومتر از راه‌های خراسان‌رضوی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۴ بالغ بر ۲ هزار کیلومتر روکش آسفالت و آسفالت محافظتی در سطح راه های اصلی و فرعی خراسان رضوی انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم نصری در حاشیه جلسه معارفه مسئول راهداری و حمل و نقل جاده ای گنابادبا بیان اینکه وضعیت کنونی راه های استان مطلوب می باشد افزود: راه های اصلی گناباد در مسیر جنوب به شمال در مقایسه با سایر استان از وضعیت خوبی برخوردار است اما با توجه به اینکه این راه، راه شریانی و متصل کننده بندر چابهار و آسیای میانه به مشهد مقدس است باید شرایط موجودش حفظ شود.

وی گفت: برای نگهداری و روکش آسفالت راه های روستایی گناباد در صدد تهیه قیر هستیم تا از وضعیت موجود خارج شود ضمن اینکه ۱۱۲ کیلومتر از راه های اصلی و فرعی گناباد از ابتدای سال ۱۳۹۴ روکش آسفالت شده است.

نصری با بیان اینکه وضعیت راه های خراسان رضوی با میانگین کشوری برابر است، افزود: با وجود بارگاه مطهر رضوی در خراسان رضوی و تردد سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائر از جاده های سطح استان، راه های استان نیازمند جاده های با کیفیت است اما متاسفانه هزینه نگهداری راه ها بسیار بالا می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: هزینه هرکیلومتر روکش آسفالت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می باشد که با توجه به اینکه طول راه های اصلی و فرعی استان خراسان رضوی ۶ هزار کیلومتر است هزینه بسیاری زیادی نیاز دارد.

نصری با اشاره به استفاده از روش آسفالت حفاظتی در سطح راه های استان گفت: با انجام آسفالت حفاظتی هزینه هر کیلومتر نگهداری راه به ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون ریال کاهش می یابد.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۴ بالغ بر ۲ هزار کیلومتر روکش آسفالت و آسفالت محافظتی در سطح راه های اصلی و فرعی خراسان رضوی انجام شده است و وضعیت کنونی راه های استان مطلوب می باشد و امیدواریم در برنامه ششم توسعه براساس پیش بینی های انجام شده وضعیت راه های استان از میانگین کشوری بهتر می باشد.

فرماندار گناباد در جلسه معارفه مسئول راهداری و حمل و نقل جاده ای گناباد گفت: وسعت ۶ هزار کیلومتری گناباد سبب شده که همراه در حوزه راه و راهداری مشکلاتی وجود داسته باشد.

محمدعلی نبی پور افزود: یکی از این مشکلات در حوزه راه، جاده روستایی گناباد به خواف است به گونه ای که آسفالت برخی از مسیر این جاده بسیار خراب است و باتوجه به عرض کم جاده و وقوع تصادفات نگهداری این جاده مهم است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات به حق مردم تعداد کم تابلوهای راهنمای گناباد از مسیر مشهد و خراسان جنوبی به شهرستان می باشد که امیداوریم به این مطالبه مردم رسیدگی شود.

فرماندار گناباد افزود: با توجه به اینکه حوزه حمل و نقل گناباد قوی و تعداد ماشین ها و افراد شاغل در این حوزه زیاد می باشد لزوم ایجاد مرکزی در گناباد برای انجام امورات این حوزه ضروری است.

گفتنی است در این جلسه یونس ارشادی به عنوان مسئول راهداری و حمل و نقل جاده ای گناباد معرفی شد.

انتهای پیام//ح.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۵
توروخدا آمار مستند بدید
آخرین اخبار