مشهد؛

۷۰ درصد مجموع طلاق ها در خراسان رضوی توافقی است

مشاور مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۷۰ درصد مجموع طلاقها در این استان ‘توافقی’ است و بیشتر این طلاقها در پنج سال نخست زندگی روی می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس محدث در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز علمی و کاربری بهزیستی گناباد گفت: وحدت نظر خوبی بین مسئولان و دست اندرکاران استان برای مقابله با آسیبهای اجتماعی وجود دارد ولی موفقیت در این عرصه نیازمند افزایش مشارکت مردم و همکاریهای بین بخشی است.

وی افزود: افزایش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق نگران کننده و کاهش آنها نیازمند توجه بیشتر مسئولان و دست اندرکاران ذیربط است.

مشاور مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تغییر گرایش اعتیاد از مواد مخدر سنتی به صنعتی از دیگر عوامل افزایش آسیبهای اجتماعی محسوب می شود و زنگ خطر را برای مسئولان و دست اندکاران مقابله با این آسیبها به صدا درآورده است.

محدث ادامه داد: بیشتر زوجهای جوان ایده آل گرا شده اند و قادر به تحمل تنگناها نیستند.

وی گفت: اداره کل بهزیستی خراسان با برگزاری دوره های آموزشی شناخت خصوصیتهای همسر ایده آل، راهکارهای همسرداری، روابط بین زوجها و اصلاح دیدگاه افراد نسبت به ازدواج با حضور مشاوران و مددکاران اجتماعی به دنبال کاهش این تنگناها و آسیب اجتماعی طلاق است.

مشاور مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: برگزاری این دوره ها پیش از ازدواج تا اندازه زیادی بر کاهش معضلات تاثیر داشته است.

فرماندار گناباد هم در این مراسم فعالیت مرکز علمی و کاربردی بهزیستی را یک ضرورت برای توانمندسازی علمی و تخصصی مسئولان و دست اندرکاران ذیربط برای کاهش آسیبها ذکر کرد و خواستار افزایش نقش آفرینی آن شد.

محمدعلی نبی پور گفت: کاهش آسیبهای اجتماعی اولویت کاری دولت و نظام جمهوری اسلامی و دغدغه مهم رهبر معظم انقلاب است و همه مسئولان مربوطه باید با حساسیت بیشتر در این زمینه نقش آفرین باشند.

سرپرست مرکز علمی کاربردی بهزیستی وتامین اجتماعی گناباد گفت: یکی از وظایف و مسئولیت های دانشگاهها تولید علم و حرکت های علمی است که دانشگاهیان باید این امور را جزو رئوس برنامه های خود قرار دهند.

مجید ازقندی با ذکر این نکته که بسط و اشاعه فرهنگ اسلامی باید در دانشگاهها توسعه یافته و به نسل های آینده انتقال یابد اظهار کرد: این انقلاب ثمره خون شهدا و مجاهدت های نیروهای ارزشی است و باید در حفظ آن تلاش و در اشاعه آن در دانشگاهها اقدام کرده و ثابت قدم بود.

سرپرست مرکز علمی کاربردی بهزیستی وتامین اجتماعی گناباد در خصوص تعامل و همکاری مرکز گفت: همکاری و تعامل مرکز از جمله ضروریت هایی است که در ارتقاء سطح علمی شهرستان نقش بسزایی داردو رشته هایی که در مرکز تصویب میشود کاربردی می باشند به نیاز فارغ التحصیلان و شهرستان می باشد.

مجید ازقندی از حسن توجه و دقت نظر مسئولان شهرستان به تمامی حوزه های علمی فرهنگی اقتصادی سیاسی فرهنگی و اجتماعی شهرستان تقدیر کرد و افزود: بی شک نصایح و سفارشات موجب هموار بودن مسیر رشد و ترقی مرکز خواهد بود.

وی افزود: این مرکز دانشگاهی با هدف ارتقاء سطح علمی هموطنان، ارتقاء سطح مهارت شاغلین بخشهای مختلف اقتصادی و فرهنگی و علمی و افزایش مهارت های حرفه ای فارغ التحصیلان و ایجاد اشتغال و فرصت های شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده که بر اهداف و اصول سازمانی خود پایبند است.

وی گفت: تکریم ارباب رجوع و دیدگاه علمی و ارزشی به دانشجویان و ایجاد فرصت های رفاهی و کمک آموزشی از جمله وظایف دیگر این مرکز می باشد که همکاران مرکز همیشه در این مورد دقت نظر و نهایت تلاش را دارند.

شیرزاد امینی رئیس شورای اسلامی شهر بیدخت در این جلسه با بیان این‌که ایجاد و راه‌اندازی مرکز علمی بعنوان اولین مرکز خارج از استانها باعث کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق شده است، خدمات و فعالیت‌های مرکز در طول هفت سال که از عمر این مرکز می‌گذرد را قابل تقدیر دانست و گفت: در شهربیدخت شورای اسلامی شهر و شهرداری آمادگی دارند تا به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، مرکز دانشگاهی را یاری کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های شورای اسلامی شهر، نشست با مدیران مرکز علمی کاربردی بهزیستی وتامین اجتماعی واقع در بیدخت است تا مسایل عمومی دانشگاه در این نشست‌ها مطرح و بررسی شود.

انتهای پیام//ح.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار