شیراز؛

پلمپ چاه های غیرمجاز از مزایای طرح تعادل بخشی

پرکردن چاه های غیرمجاز و مجهز کردن چاه ها به کنتور هوشمند از مزایای طرح تعادل بخشی است.

به گزارش گروه استان های با شگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرافرازی مدیر کل امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست  آب و خاک که با حضور کارشناسان معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: بر اساس دستور معاون وزیر کارشناسان این معاونت و کارشناسان وزارت نیرو از روند اجرای طرح آبخوان داری و آبخیزداری منطقه گره بایگان شهرستان فسا بازدید کردند و در طی دو روز مسائل مختلف مورد بررسی کارشناسان قرار گرفت.
سرافرازی بیان کرد: پس از بازدید کارشناسان دو وزارتخانه از این طرح در نشست معاونت وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی گزارش این بازدید با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس این طرح در شورای عالی آب ارائه می شود تا اعتبار مورد نیاز این طرح تامین شود.
وی ادامه داد: معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به دنبال تهیه کنتورهای بهتر برای چاه های کشاورزی است که در این زمینه با یکی از شرکت های سازنده مذاکرات اولیه انجام شده، تا بتوانیم با استفاده از نصب این کنتورها در چاه ها حجم آب مصرفی را با درصد خطای کمی اندازه گیری کنیم.
همچنین در این نشست  محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید در 3 بخش از طرح های مختلف تعادل بخشی مشارکت داشته باشد که یکی از این طرح ها، طرح آبخیزداری و آبخوان داری ، طرح دیگر در سند ملی آب و سوم هم تشکل آب بران است.
انتهای پیام/ن
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار