بازرسان آمریکایی این بار تقلب نرم‌افزاری را در برخی مدل‌های آئودی کشف کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ کارشناسان هیئت منابع هوایی کالیفرنیا متوجه وجود تقلبی نرم‌افزاری در انتقال خودکار برخی مدل‌های آئودی شدند. این نرم‌افزار قادر است تشخیص دهد مورد تست انتشار گاز دی‌اکسید کربن قرار گرفته است و در این حالت به دروغ سطح آلایندگی را کمتر نشان می‌دهد.

هفته‌نامه آلمانی بیلد با انتشار این خبر اعلام کرد تیم بازرسان آمریکایی تابستان متوجه تقلب نرم‌افزاری آئودی شدند؛ اما حاضر به اعلان عمومی ان نشده و تا به امروز هیچ اطلاعاتی از جزئیات یافته‌های خود نداده‌اند.

مقامات هیئت منابع هوایی کالیفرنیا حاضر به اظهار نظر فوری درباره این موضوع نشدند. گفته می‌شود تقلب نرم‌افزاری کشف شده با آنچه موجب رسوایی فولکس واگن را در سال گذشته به همراه اورد شباهتی ندارد. نرم‌افزار متقلب فولکس واگن بر روی مدل‌های دیزل نصب شده بود و حجم آلایندگی آنها را کمتر از سطح واقعی نشان می‌داد. در مورد آئودی، نرم‌افزار متقلب بر هر دو نوع خودروهای دیزل و بنزین سوز مشاهده شده است.

مقامات فولکس واگن اذعان کردند نرم‌افزاری که کنترل حجم آلایندگی را در خودرو غیرفعال می‌کند بر 11 میلیون دستگاه خودروی دیزلی که در سراسر جهان به فروش رفته‌ نصب کرده‌اند. این موضوع عمیق‌ترین بحران تاریخ صنعت خودروسازی المان را به بار آورد.

درمورد خودروهای آئودی و طبق شرایط آزمایشگاهی، نرم‌افزار به طور خودکار برنامه تغییر دهنده را فعال می‌کند. در این حالت دی اکسید کربن کمتری در مقایسه با شرایط طبیعی جاده تولید می‌شود. اگر چرخ‌ها بیش از 15 درجه به هر سمتی متمایل شوند، این برنامه خودکار خاموش می‌شود. کمپانی آئودی از مه 2016 (اردیبهشت 95) استفاده از نرم‌افزار مذکور را متوقف کرد. توقف استفاده از نرم‌افزار اندکی پیش از آن روی داد که هیئت منابع هوایی کالیفرنیا متوجه دستکاری در مدل‌های قدیمی شده بود. آئودی در ارتباط با همین رسوایی چندین مهندس طراح خود را اخراج کرد.

سخنگوی آئودی از اظهار نظر در این مورد خودداری و فقط به گفتن این نکته بسنده کرد که با کارشناسان هیئت آمریکایی درباره تعمیر خودروهایی با حجم موتور کمتر از 3 لیتر همکاری خواهند داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار