مشهد؛

پایش زیستگاه های پرندگان آبزی و کنار آبزی شهرستان تربت جام

رئیس حفاظت محیط زیست تربت جام گفت: با هدف بررسی وضعیت بیماری آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان پایش زیستگاه های پرندگان آبزی و کنار آبزی تربت جام انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد دامن پاک افزود:در طی این پایش که شامل تمامی آبگیرهای منطقه می شود ، در بین جمعیت پرندگان مهاجر و آبزی شاهد تلفات غیر عادی در منطقه نبودیم .

وی گفت: پرندگان مهاجر در فاصله مبداء و مقصد و در مسیر مهاجرت ، استراحت موقت و کوتاهی در برخی آبگیرها و برکه های شهرستان تربت جام دارند و همه ساله در زمان حضور این پرندگان مهاجر ، یگان حفاظت محیط زیست با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان در گشت های مشترک با پایش آبگیر ها در منطقه پرندگان مهاجر را از نظر ظاهری ، رفتارهای مشکوک به بیماری ، تلفات احتمالی ، رصد بیماری های احتمالی ، بررسی و از عدم وجود این بیماریها به ویژه آنفولانزای فوق حاد طیور اطمینان حاصل می کنند .

رئیس حفاظت محیط زیست تربت جام افزود: آنفولانزای پرندگان یک بیماری عفونی است و پرندگان وحشی معمولا ناقل سویه های این ویروس با بیماری زایی پایین و کم خطر هستند .

دامن پاک گفت: اما در پرندگان اهلی ، این بیماری در دو شکل که یکی شایع و ملایم و دیگری نادر و بسیار کشنده است بروز می کند وبسیاری از گونه های پرندگان به ویژه پرندگانی که در مناطق دارای آب و هوای مرطوب زندگی می کنند، ناقل ویروس آنفولانزا هستند و دراین خصوص اردک ، غاز ، قو ، و مرغ دریایی ، مخازن طبیعی این ویروس به شمار می روند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.