مهم ترین اقدامات پیشگیری کننده از وقوع آنفلوانزای فوق حاد به مرغداران اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: انجام و تشدید اقدامات امنیت زیستی توسط مرغداران به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری در گله ها و مراکز تولید و پرورش ضروری است.

علیرضا شهرام شرقی در این باره به مرغداران اعلام کرد؛ طیور خود را از مناطقی که عمدتاً به وسیله پرندگان مهاجر مورد استفاده قرار می گیرند، دور نگه دارند و هیچ نوع امکاناتی را که جذب کننده پرندگان مهاجر و وحشی باشد را در فارم خود استفاده نکنند.

او یادآور شد: افراد و تجهیزاتی را که به فارم تولید و پرورش مرغداران دسترسی دارند بایستی محدود شوند و سیستم ضد عفونی تجهیزات و فارم خود را همیشه کارا و به روز نگهدارند.

شرقی خاطرنشان کرد: ضروری است مرغداران از ورود پرندگان جدید به مزرعه پرورش با سابقه بیماری نامشخص و بدون پرونده بهداشتی خودداری کنند و از خرید پولت، دان و سایر نهاده های طیور از سایر استانها بدون اخذ مجوز از این اداره کل تا اطلاع ثانوی پرهیز کنند.

او اظهار کرد: مرغداران باید هرگونه بیماری و تلفات را در اسرع وقت به مقامات رسمی دامپزشکی گزارش دهند و دقت نمایند تا سیستم امحاء مناسب و براساس موازین بهداشتی را برای کود و لاشه های پرندگان مرده در فارم خود بکار بگیرند.

همچنین سامانه پیام کوتاه 300001512 آماده دریافت گزارش های مرغداران و تمامی دامپزشکان شاغل در این واحدها در این ارتباط می باشد

انتهای پیام// ف ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۲:۲۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۵
سلام ببخشین من امروز تو مشهد یه پرنده نیمه جون گوشه خیابون پیدا کردم علائم همین بیماری رو هم داره میخواستم بدونم باید چیکار کنم
آخرین اخبار