پياده روی بزرگ اربعين يك ركورد شناخته می شود، ركوردی كه در مدت ۱۰ روز حدود ۲۰ ميليون نفر با پاي پياده در كربلا حضور يافته و هروله كنان خود را به حرم امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) مي‌رسانند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سازمان حج و زیارت؛ در آستانه فرا رسيدن اربعين حضرت اباعبدالله الحسين (ع) اولين گروه زائرانی كه مسير نجف – حيدريه – كربلا را براي پياده روی انتخاب كرده اند، پس از طی 80 كيلومتر مسافت در مدت 3 روز و 2 شب، امشب (شنبه) وارد شهر مقدس كربلا شدند.

نخستین گروه زائران پياده اربعين وارد كربلا شدند + تصاوير

پياده روی اربعين را بايد بزرگ‌ترين اجتماع مذهبی و مسالمت آميز جهان ناميد چراكه در آن صحنه هايی را می‌بينيد كه هيچ كجای دنيا نخواهيد ديد؛ اين راهپيمايی بزرگ يك ركورد شناخته می‌شود، ركوردی كه در مدت ۱۰ روز حدود ۲۰ ميليون نفر با پای پياده در كربلا حضور يافته و بارگاه مطهر امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) را زيارت می كنند.


عزادارن حسينی هروله كنان خود را به حرم امام حسين (ع) و حرم حضرت ابوالفضل (ع) می‌رسانند و پس از زيارت از در ديگر خارج می‌شوند و جالب آن است كه توقفی‌ در حرم ندارند ، به عشق سيدالشهدا (ع) چند روز پياده می‌آيند برخی ۳ روز و حتی برخی يك ماه پياده می‌آيند و با عرض سلامی از حضرتش وداع می‌كنند.

در پياده روی اربعين با صحنه هايی مواجه می‌شويم كه هيچ كجای دنيا چنين صحنه هايی را نمی‌بينيم؛ مادرانی كه فرزندان خود را در جعبه پلاستيكی می‌گذارند و با يك طناب آن را می‌كشند و در سرما و گرما حدقل ۸۰ كيلومتر – مسير نجف تا كربلا – را برای زيارت حضرت سيدالشهدا (ع) پياده طی می‌كنند.

نخستین گروه زائران پياده اربعين وارد كربلا شدند + تصاوير

اين‌جا همه مسلمانان و حتي غيرمسلمانان رابطه قلبی و عاطفی با امام حسين (ع) دارند و بسياری از آن‌ها خودشان را در ايام اربعين برای زيارت امام حسين (ع) به كربلا می‌رسانند و بعضی‌ها موكب هايی را براي توزيع نذری و پذيرايی از زائران برپا می‌كنند و يا در موكب‌های ديگر مشغول كمك رساني می‌شوند.

نخستین گروه زائران پياده اربعين وارد كربلا شدند + تصاوير

براساس اين گزارش، فاصله مسير حله به كربلا 40 كيلومتر، مسير كاظمين به كربلا 115 كيلومتر، مسير بغداد به كربلا 90 كيلومتر، مسير بصره به كربلا 520 كيلومتر، مسير ديوانيه به كربلا 197 كيلومتر و مسير نعمانيه به كربلا 156 كيلومتر است و زائران علاوه بر مسير نجف به كربلا، از اين مسيرها برای حركت و پياده روی به سمت كربلا استفاده می كنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار