قم؛

موقوفات در محل خود مصرف شود

آیت‌الله نوری همدانی بابیان این که موقوفات بایددر جای خود مصرف شود،برایستادگی مقابل موقوفه خواران تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ مرجع تقلیدشیعیان،در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بابیان این که موقوفات بایددر جای خود مصرف شود،برایستادگی مقابل موقوفه خواران تاکید کردوگفت:مسئولیت پذیری یکی از مسائل مورد تاکید خداوندسبحان است، انسان موجودی اجتماعی و باکرامت است که در برابر امکانات و نعمتهایی که خداوند به او عطا کرده مسئول است.

این مرجع تقلید با اشاره به شرایط و اوضاع کنونی جهان و منطقه خاطرنشان کرد: در دنیای امروز که دشمن تلاش می کند چهره حق و حقیقت را مخدوش کند، مسلمانان وظیفه دارند نسبت به اوضاع اجتماع آگاه باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه شرایط روز باید توسط مبلغان برای مردم مطرح شود، اظهار داشت: مردم باید بدانند که در دنیا چه خبر است و رویکردهای دشمنان و دوستان نظام اسلامی را بدانند.


این مرجع تقلید ادامه داد: گاهی اوقات مردم شعارهایی بر روی خودروهای خود می نویسند که لازم است شعارهای حماسی همچون هیهات منا الذله مطرح شود تا مردم نسبت به پیام عاشورا آگاه شوند.

وی یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد را مشکلات جوانان به ویژه در بخش مسکن و اشتغال و ازدواج عنوان کرد و افزود: کسانی که توفیق خدمت به موقوفات را دارند باید به فکر ایجاد کار، رفاه و مسکن برای جوانان باشند.

آیت الله نوری همدانی خالی شدن مساجد از جوانان را یکی از دغدغه ها برشمرد و افزود: امروز کمتر شاهد حضور جوانان در مساجد هستیم و بسیاری از مساجد خالی است که باید به این مسائل توجه شود.

وی تصریح کرد: امروز در بسیاری از نقاط کشور نیازمند حضور فقها هستیم و اگر در این بخش سرمایه‌گذاری نشود در آینده با مشکل روبرو خواهیم شد.

این مرجع تقلید اظهار داشت: امروز وظیفه سنگین‌تری برای تبلیغ دین وجود دارد، برخی در خصوص ارتباط با امام زمان اظهارنظر می کنند که وظیفه داریم با اینگونه مسائل مقابله کنیم؛ انقلاب ما انقلاب روحانیت است و باید نسبت به مسائل داخل و خارج کشور حساس باشیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در کشورهای اسلامی ادامه داد: در یمن چند هفته است که حتی نمی‌گذارند نماز جمعه اقامه شود، باید جلوی این ظلم‌ها به مردم در کشورهای اسلامی گرفته شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار