سالانه 70 بیمار نیازمند عضو در استان اصفهان جان خود را از دست می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قائم مقام رئیس شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه بیش از 300 عضو بدن قابل اهدا از افراد مرگ مغزی که می تواند جان ده ها نفر را نجات دهند در استان اصفهان به زیر خاک می رود ، درحالیکه 70 بیمار نیازمند پیوند عضو در استان اصفهان که در فهرست انتظار قرار دارند قبل از رسیدن عضو پیوندی، جان خود را از دست می دهند.

امید قبادی افزود: پروسه اهدای عضو شامل سه بخش علمی، ساختاری و فرهنگی است که بیشترین سهم آن ( 50 درصد ) مربوط به بخش فرهنگی است ومهمترین کار در اهدای عضو را اخذ رضایت از خانواده فرد متوفی است

وی پیشنهاد کرد که شورای علمی پیوند و شعبه انجمن اهدای عضو ایران در استان اصفهان تشکیل شود و گفت: کار فرهنگ سازی و آموزش در زمینه اهدای عضو بیشتر به عهده سازمان های مردم نهاد و خیریه ها است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم با تاکید بر اینکه اصفهان با افت پیوند عضو مواجه شده که نشان دهنده مشکل های مالی و اجرایی در این زمینه است.گفت: 12 سال گذشته در اصفهان برای پیوند مغز استخوان اقدام شد اما این طرح سال ها متوقف ماند و اکنون بطور مجدد در بیمارستان سیدالشهدا(ع) در حال انجام است.

حمید صانعی با بیان اینکه امکانات، زیرساخت ها و شرایط تربیت استادان در اصفهان برای پیوند کبد نیز فراهم و چند مورد پیوند کبد نیز داشته ایم، افزود: شرایط لازم برای پیوند پوست در بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان نیز فراهم است اما درگیر مسائل حقوقی هستیم.

وی با اشاره به اینکه درباره پیوند روده، ریه و پانکراس در اصفهان فعالیتی نداشتیم، افزود: اگر مسائل مالی ساماندهی شود می توانیم در این زمینه ها اقدام کنیم.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار